چاووش‌اوغلو: سازمان‌ملل و شورای‌امنیت باید اصلاح شوند

    کد خبر :384521

وزیر خارجه ترکیه در سخنانی تصریح کرد: ساختار سازمان‌ ملل و شورای‌امنیت باید اصلاح شود.

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در اظهاراتی در استانبول گفت: با توافق سوچی از کشتار هزاران نفر در ادلب جلوگیری کردیم. همه طرف‌ها را تشویق می‌کنیم به روند سیاسی بپیوندند.

وزیر خارجه ترکیه در این خصوص گفت: توافق ترکیه و روسیه در سوچی بر سر مساله ادلب مانع ایجاد موج جدید مهاجرت به سمت اروپا شد، زیرا بزرگترین مشکل امروز، تروریسم، مهاجرت غیرقانونی، فقر و نژادپرستی است.

مولود چاووش‌اوغلو در ادامه تصریح کرد: ساختار، تاکتیک‌ها و قوانین سازمان ملل متحد باید اصلاح شود؛ زیرا انتظارات جهان امروز را برآورده نمی‌کند. این اصلاحات باید در شورای امنیت نیز باید اعمال شود. به همین دلیل رئیس جمهور اردوغان گفته که جهان بزرگتر از ۵ است.

وی در ادامه اضافه کرد: باید از تلاش‌های سازمان ملل در یمن حمایت و سعی کنیم دوستان اروپایی خود را نسبت به ضرورت حمایت مستمر متقاعد سازیم. ترکیه نمی‌تواند بنیشیند و تماشا کند. رویکر ما در سیاست خارجی، بشردوستانه است. جهت پیشبرد راه حل‌های مسالمت‌آمیز برای توقف درگیری‌ها تلاش می‌کنیم.

چاووش‌اوغلو افزود: تحولات اخیر عراق، نشانه انتخاب راه درست برای آینده است. پس از تشکیل دولت این کشور باید همچنان از آن حمایت کنیم تا قادر به ادامه مبارزه با تروریسم باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید