چانگان یونی تی (UNI-T) به عنوان یک کراس اوور کامپکت رونمایی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۰۸
    کد خبر :696519

کمپانی «چانگان» بالاخره از کراس اوور کامپکت خود به نام «چانگان یونی تی» (UNI-T) رونمایی کرد و این کمپانی خودروساز چینی خبر از آغاز تولید آن در چین نیز داد.

یونی تی اولین مدل کمپانی چانگان از سری محصولات جدید با پیشوند یونی است. سری یونی چانگان نه تنها خط جدیدی را در طراحی دنبال می کند، بلکه از نظر امکانات و آپشن ها از سطح بالاتری نسبت به محصولات گذشته این کمپانی برخوردار است. انتظار می رود قیمت این خودرو در بازار چین در محدوده ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار یوان یا حدود ۱۷ تا ۲۲ هزار دلار باشد و این قیمت گذاری می تواند نکته ای مثبت برای این مدل در بازار رقابتی چین باشد.

همان طور که گفته شد چانگان یونی تی هیچ شباهتی به دیگر محصولات این برند ندارد و سبک کاملاً جدید و زیبایی از طراحی را دنبال می کند. خطوط طراحی در تمام نواحی بدنه پیچیدگی خاصی دارد و با دقت به گوشه های بدنه متوجه برجستگی هایی در آن می شویم که قبلاً در هیچ کدام از محصولات چانگان نمی دیدیم و این نشان از پیشرفت این خودروساز در بحث طراحی دارد. در جلوی خودرو طرح ذوزنقه ای معکوس در جلوپنجره می بینیم و چراغ های روز به صورت نازک در بالا قرار گرفته اند. چراغ های جلو کمی پایین تر و با طراحی پیچیده در بالای جلوپنجره بزرگ این خودرو قرار گرفته و در مجموع باید گفت طراحی جلو خاص و با ظرافت انجام شده است. البته قبلاً هم با انتشار تصاویر این خودرو انتقادهایی در خصوص شباهت کلی این خودرو به محصولات لکسوس شده بود، اما باید گفت این بار شاید با اندکی الهام گرفتن مواجه هستیم نه یک کپی برداری در طراحی.

چانگان یونی تی با طول ۴۵۱۵ میلیمتر، عرض ۱۸۷۰ میلی مترو ارتفاع ۱۵۶۵ میلی متر در کلاس کراس اوور های کوچک یا کامپکت قرار می گیرد و فاصله محوری در این خودرو ۲۷۱۰ میلی متر است. این اعداد نشان می دهند یونی تی در مقابل چانگان های CS55 و CS55 پلاس ابعاد بزرگ تری دارد، اما وزن این خودرو کم تر است. گفتنی ست دستگیره های مخفی در و بدنه منحنی به همراه بال دوتکه عقب در این خودرو باعث می شود که از نظر آیرودینامیک عملکرد خوبی از این خودرو ببینیم.

از نمای کنار، خطوط کشیده طراحی به عقب کشیده شده اند و پنجره ها از جلو به عقب باریک تر می شوند و سقف شیبی به سمت عقب دارد که تمام این ها ظاهر اسپرت تری را به یونی تی داده است. در عقب خودرو چهار خروجی اگزوز با طرح ذوزنقه ای در دو طرف دیفیوزر قرار گرفته و چراغ های عقب برجسته طراحی شده اند.

درون کابین طراحی جدیدی از کمپانی چانگان می بینیم و ارتقای طراحی و کیفیت کاملاً محسوس است. کنسول وسط به شکل T طراحی شده و شکل نامتقارنی دارد و به سمت راننده کشیده شده و فرمان خودرو Dشکل است. دو صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی در وسط و جلوپنجره قرار گرفته اند که از طریق آن ها سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو در دسترس راننده قرار می گیرد که سیستم تشخیص صدای راننده را نیز دارد. اما جالب ترین قسمت طراحی داخلی در وسط و زیر دنده است که فضایی خالی فراهم شده و می تواند مورد استفاده قرار گیرد. دنده به صورت الکترونیکی و کنترل دایره ای طراحی شده و می توان گفت طراحی داخلی حس یک خودروی مدرن را به خوبی منتقل می کند. یونی تی اولین خودروی چینی است که در آن از تراشه های پیشرفته چینی AI استفاده شده است. داخل خودرو سبک کانسپت های ارائه شده چانگان را دنبال می کند و از آخرین تکنولوژی های کمپانی در ساخت آن بهره برداری شده است.

یونی تی به یک پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که توان تولید ۱۷۷ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیرو در این خودرو توسط جعبه دنده اتوماتیک دوکلاچه تر و ۷ دنده به چرخ ها منتقل می شود. با این موتور یونی تی به نهایت سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می رسد. موتور این خودرو در رده استاندارد یورو۶ قرار دارد و راندمان انرژی خوبی دارد. همچنین قابلیت سطح ۳ خودران در این خودرو قابل استفاده است. سیستم تعلیق چانگان یونی تی در جلو مک فرسون و در عقب به صورت چنداتصاله ساخته شده است و حالت های مختلف رانندگی مثل اسپرت، نرمال و اقتصادی در این خودرو با این سیستم تعلیق تنظیم شده است.

سری جدید محصولات چانگان، با نام یونی، قرار است بهترین و لوکس ترین محصولات این برند باشند. چانگان در سال های اخیر خودروهای اقتصادی خوبی را در بازار چین عرضه کرده است و حالا با این سری از مدل ها می خواهد سهمی از بازار خودروهای لوکس تر و مدرن تر داشته باشد و به نظر می رسد در تولید اولین محصول، یعنی یونی تی، تا حد زیادی موفق بوده است. سال گذشته سری های پلاس چانگان جزء پرفروش ترین خودروهای چین بودند و چانگان قصد دارد امسال هم با خودروهای جدیدش رکورد فروش جدیدی را ثبت کند.

آپشن ها و امکانات این خودرو:

ترمز پارک برقی

شش کیسه هوای ده نقطه ای

سیستم کنترل پایداری

دوربین ۳۶۰ درجه

تنظیم حالت رانندگی

استارت دکمه ای

تریم داخلی چرم

فرمان کمکی برقی

سنسور نور و باران

کروزکنترل هوشمند

سامانه پیشگیری از تصادف

رادار خطی و نقطه کور

سقف شیشه ای

تهویه اتوماتیک

گرم کن صندلی های جلو

رانندگی خودران سطح ۳

و…

با دقت به عملکرد امروز خودروسازان چینی متوجه می شویم تمام برندهای این کشور مثل برندهای مطرح این صنعت به سمت خودروهایی لوکس تر رفته اند. گریت وال با نشان WEY، جیلی با نشان Lynk & Co و چری با نشان اکسید به دنبال دستیابی به بخشی از بازار هستند که قبلاً در آن حضور نداشتند، یعنی بازار خودروهای لوکس و مدرن تر. سری یونی چانگان هم در این رده خودروها قرار می گیرد و باید دید چانگان و دیگر خودروسازان چینی تا چه میزان می توانند در این رده موفق باشند.

منبع :اسب بخار

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید