پیش بینی بورس فردا | یکشنبه پنج فروردین ۱۴۰۳

    کد خبر :1058019
بورس

معاملات بازار سرمایه پس از وقفه‌ای به مناسبت عید نوروز، بار دیگر از سر گرفته خواهد شد. نخستین روز معاملاتی بورس در سال 1403، چگونه خواهد بود؟ چهار کارشناس بازار سرمایه به این پرسش پاسخ می‌دهند.

بازتاب-بازار سرمایه فردا (یکشنبه) نخستین روز کاری خود در سال جدید را تجربه خواهد کرد؛ روزی که سهامداران امیدوارند در آینده به عنوان آغازی برای یک سال شیرین بورسی از آن یاد کنند. پیش بینی بورس فردا یکشنبه پنج فروردین ۱۴۰۳ چگونه است؟

آغازِ سال ۱۴۰۲ با روزهای سبز بورس همراه بود، روزهایی که معامله گران و سهامداران، امید داشتند پس از گذشته دو سال از ریزش تاریخی در سال ۹۹، بخشی از ضررهای خود را جبران کنند. اما این سبزی حتی تا پایان بهار هم دوام نیاورد. در حالی که شاخص کل بورس در ابتدای سال در کانال یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحدی قرار داشت در نهایت در آخرین روز معاملاتی سال در کانال دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد آرام گرفت.

بانک آینده

در آخرین روزهای معاملاتی سال ۱۴۰۲، بازار سرمایه توانست کام سهامداران را تا حدودی شیرین کند و پایانی سبزی را به ثبت برساند. در روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، شاخص کل با رشد ۳۴ هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و ۱۹۵ هزار واحد ایستاد. همچنین شاخص هم وزن با رشد بیش از هشت هزار و ۷۰۰ هزار واحدی به سطح ۷۴۲ هزار واحد رسید.

با توجه به پایان خوبِ بورس در سال گذشته و عدم مخابره خبرهای منفی طی تعطیلات پنج روزه، انتظار می‌رود که بازار سرمایه در سال آینده شروع سبزی را رقم بزند. البته کم رمقی بازار و پایین بودن ارزش معاملات حداقل تا ۱۳ فروردین طبق روال هر ساله، امری طبیعی به حساب می‌آید.

تنها خبر نگران کننده در تعطیلات نوروز، حمله تروریستی در روسیه بود که بازار سهام طی ماه‌های اخیر نشان داده که از دوره واکنش‌های هیجانی به انواع و اقسام خبرها عبور کرده و به بلوغ مورد نیاز رسیده است. در این راستا، بعید به نظر می‌رسد که حادثه روسیه، اثری بر بورس تهران بگذارد. کارشناسان بازار سرمایه نیز در گفت‌وگو با شهر بورس، بر این ادعا صحه گذاشته و آغازی سبز را برای بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ پیش بینی کرده‌اند.

در این نظرسنجی، از کارشناسان خواسته شده تا تا روند شاخص کل، شاخص هم‌وزن و صنایع برتر را پیش‌بینی کنند. در قسمت شاخص کل، «صعودی» به معنای رشد بیش از پنج هزار واحد، متعادل به معنای قرار گرفتن شاخص بین مثبت و منفی پنج هزار واحد و «نزولی» به معنای افت بیش از پنج هزار واحد است. همچنین در قسمت شاخص هم‌وزن، «صعودی» به معنای رشد بیش از دو هزار واحد، متعادل به معنای قرار گرفتن شاخص هم‌وزن بین مثبت و منفی دو هزار واحد و «نزولی» به معنای افت بیش از دو هزار واحد است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید