رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران خبر داد

پیش بینی بودجه 25 هزار میلیاردی شهرداری برای سال آینده

    کد خبر :631114

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با تشریح اولویت‌های بودجه 99 شهرداری تهران اعلام کرد: بودجه سال آینده شهرداری تهران در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام دیگر انقباضی نیست.

 

مجید فراهانی ، در مورد تدوین بودجه 99شهرداری تهران گفت: به واسطه موضوعات مختلف، درآمد شهرداری تهران در سالهای گذشته، کاهش جدی داشته است.

 

وی با اشاره به کاهش ساخت و ساز در تهران تصریح کرد: شورای شهر پنجم اعتقادی به شهرفروشی در راستای تامین منابع مالی ندارد و از طرفی دیگر تحریم‌های ظالمانه به صورت غیرمستقیم بر روی درآمدهای عمومی شهرداری تاثیر گذاشته است، به گونه‌ای که کوچک شدن اقتصاد ملی باعث کاهش درآمدهای شهرداری شد و به همین دلایل شاهد بودیم که سطح بودجه طی دو سال اخیر ثابت ماند و بودجه سال 98 تنها 18 هزارو 900 میلیارد تومان و بودجه 97 ، 18هزار میلیارد تومان بود که با وجود مشکلات افزایش معناداری نداشت.

 

فراهانی با بیان اینکه ثابت نگه داشتن سقف بودجه با وجود مشکلات متعدد، اشکالاتی را ایجاد می‌کرد، گفت: سقف بودجه ثابت بود؛ اما هزینه‌ها افزایش داشت به عنوان مثال شهرداری سال گذشته 7500 میلیارد تومان صرف حقوق و دستمزد پرسنل کرد و امسال این رقم به واسطه قوانین حوزه کار به 10هزار و 500 میلیارد تومان رسید و یا ماموریت‌های پیمانکاران شهرداری در حوزه نظافت، پسماند و…. نیز با افزایش جدی مواجه شد که بر بودجه ثابت فشار جدی وارد کرد.

 

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه با وجود مشکلات عدیده و افزایش قیمت‌ها، شهرداری نمی‌توانست نسبت به 69 هزار میلیارد تومان بدهی بی تفاوت باشد و مرتبا مبالغی رو به پیمانکاران طلبکار پرداخت کرد، ادامه داد: این مسئله موجب شد فشار جدی به بودجه عمرانی و تملک دارای سرمایه وارد شود.

 

وی با بیان اینکه در راستای جبران منابع درآمدی، شهرداری تهران لوایح درآمدی جدید را طراحی کرده که ظرف دو سه ماه آینده برای بررسی به شورا ارائه خواهد شد، گفت: شهرداری کدهای درآمدی جدید برای شهر تهران در نظر گیرد تا منابع مالی در سال 99 تامین شود.

 

فراهانی در مورد موضوع این لوایح گفت: لوایحی با موضوعات مختلف در حال تدوین است اما لوایح مربوط به تبدیل کاربری های موقت مسکونی به تجاری – اداری ، تعیین تکلیف پرونده های راکد ماده 100 ، وصول پذیری درآمدهای مربوط به عوارض نوسازی و پسماند و… است که به شورا ارائه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری برای سال آینده انقباضی نیست، افزود: پیش بینی می‌شود سقف بودجه سال آینده حدود 25هزار میلیارد تومان تدوین شود چراکه احتمالا رقم حقوق و دستمزد از 10 هزار میلیارد تومان به 13هزار میلیارد تومان می‌رسد و هزینه های جاری نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد.

 

فراهانی با تاکید بر تکمیل پروژه عمرانی در تهران گفت: سقف بودجه افزایش می یابد تا با کمک آن بتوانیم ، بودجه مناسبی را برای توسعه پروژه های کوچک مقیاس و تکمیل پروژه های نیمه تمام و اتمام پروژه خط 6 و 7 مترو که در اولویت کاری مدیریت شهری قرار دارند تخصیص دهیم و شاهد تا تحول خوبی در سطح شهر باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید