پیشنهاد راه‌اندازی شهربازی افراد دارای معلولیت در پایتخت

    کد خبر :870228
پیشنهاد راه‌اندازی شهربازی افراد دارای معلولیت در پایتخت

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با حضور در صحن شورای شهر تهران و در جریان سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه 6 میلیون و 700 هزار نفر در سطح کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند، گفت: این میزان 0.8 درصد جمعیت کشور را شامل می شود.

وی تصریح کرد: زنان بدسرپرست، فاقد سرپرست، افراد معلول، ایتام، سالمندان، معلولان و … از افرادی هستند که تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پرداخت مستمری به افراد تحت پوشش دو سازمان حمایتی کمیته امداد و بهزیستی گفت: علاوه بر پرداخت مبلغی تحت عنوان مستمری به صورت ماهانه خدماتی نیز به این افراد ارائه می‌شود.

قادری ادامه داد: بیش از 120 فعالیت و زیرفعالیت در سازمان بهزیستی درحال انجام است همچنین یک میلیون و 700 هزار نفر از معلولان در حوزه توانبخشی از خدمات مدنظر بهره می‌برند.

وی با اشاره به افزایش میزان سالمندی در کشور تاکید کرد: براساس آمار تاسال 1422 جمعیت سازمانی در کشور به 20 درصد خواهد رسید و یک حجم فزاینده در این بخش را در سنوات آینده خواهیم داشت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین به بودجه سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: بودجه این سازمان 8.0 درصد بودجه کل کشور است و قاعدتا با این اعتبار توانایی انجام تمام امور را ندارد.

قادری با اشاره به مراجعات مردمی به سازمان بهزسیتی گفت: طبق آمار اخذ شده 43 درصد از مراجعات به سازمان بهزیستی در ارتباط با دریافت کمک‌های مالی، امرار معاش و مسکن است.

وی همچنین به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: در ماه‌های پایانی سال 96 این قانون با 34 ماده به تصویب رسید و از ابتدای سال 97 اجرا شد و همه دستگاه‌های دولتی مکلف به اجرای این قانون هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در بخش مناسب‌سازی نیز سازمان بهزیستی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد. همچنین توسعه محله محور با همکاری شهرداری یکی از برنامه‌هایی است که توسط سازمان بهزیستی در دست پیگیری است.

قادری به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کودکان کار و خیابانی، معتادان متجاهر و … از مواردی است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد که در این بخش نیز اخیرا همکاری مشترکی فی ما بین شهرداری تهران، شورای شهر، استانداری تهران در قالب راه اندازی قرارگاه آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است و ان‌شاءالله در این دوره با رویکرد جدید بتوانیم از تعداد آسیب‌های اجتماعی در پایتخت بکاهیم.

وی با اشاره به اینکه 87 درصد از کودکان کار و خیابانی را اتباع(افغانستانی) تشکیل می‌دهند، گفت: بیش از 90 درصد از این افراد نیز شبها به خانه‌های خود بازمی‌گردد و نیازی به مراکز شبانه ندارند.

به گزارش تسنیم؛ قادری اضافه کرد: با توجه به شرایط افراد دارای معلولیت می‌توانیم فضای مناسبی را تحت عنوان شهربازی برای افراد دارای معلولیت ظرف سه چهار سال آینده با مشارکت شهرداری ایجاد کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید