اجحاف دوباره بانک رفاه در حق معلولین جویای کار

    کد خبر :901696

 بانک رفاه کارگران که به نوعی یکی از اصلی ترین نهادهای مهم پولی و بانکی برای حمایت از اقشار کارگری و ضعیف جامعه قلمداد می شود، در تازه ترین فرایند استخدامی خود برای سال 1401 همانند سال گذشته اقدام به حذف شرایط استخدامی برای افراد معلول و دارای مشکلات جسمانی کرده است.

بازتاب- بر اساس اطلاعات منتشر شده در رابطه با تازه ترین آزمون استخدامی بانک رفاه، این بانک برای دومین سال پیاپی اقدام به حذف معلولین از آزمون استخدامی کرده است.

 بانک رفاه کارگران بهمن سال ۱۴۰۰ نیز در آزمون استخدامی خود شرایط سهمیه استخدام معلولان را حذف کرده بود و حالا در سال ۱۴۰۱ باز هم شرایط سهمیه سه درصد در آزمون استخدامی را حذف کرده است.

این اتفاق در حالی رقم می خورد که در آزمون استخدامی مورد اشاره شرایط استخدامی برای جانبازان رعایت شده و جانبازان می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و این یعنی تنها معلولان هستند که نمی‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند.

حالا این اتفاق به ویژه به این دلیل که بانک رفاه زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می شود، انتقادات تندی را متوجه شخص وزیر و نیز مدیران ارشد بانک رفاه کرده است.

در این انتقادها به صورت مشخص خطاب به عبدالملکی- وزیر کار آمده است که چرا در زمان وزیر شدن قول هایی به قشر معلول دادید که حالا در مقام عکس آن عمل می کنید؟!

با توجه به ابعاد رسانه ای موضوع در رسانه ها و به ویژه شبکه های اجتماعی باید دید که واکنش مدیران بالادستی به این موضوع چه خواهد بود.

هر چند که در هر صورت آنچه در خاطر جامعه معلولان کشور به ویژه بخش تحصیل کرده و جویای این گروه باقی خواهد ماند، این اجحاف بزرگ و دوباره ای است که برای سال دوم در حق آنها رخ داده است و جبران مادی آن نیز به معنای جبران معنوی آن نیز نخواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید