حذف موانع فلزی پیاده رو برای تردد راحت‌تر معلولین

    کد خبر :635461

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور ابلاغیه‌ای خواستار حذف موانع فلزی پیاده روها و رفع موانع پایانه‌های اتوبوس و تاکسی برای تردد راحت‌تر معلولین شد.

 

محسن پورسیدآقایی با اعلام ابلاغ بخشنامه‌ای در مورد حذف موانع فلزی پیاده روها، موانع پایانه‌های اتوبوس و تاکسی و بهسازی ایستگاه‌های BRT گفت: با توجه به برگزاری هجدهمین جلسه ستاد مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین و همچنین در پیش رو بودن 12 آذر روز جهانی معلولین از شهرداران مناطق 22 گانه درخواست شد که نسبت به مناسب سازی فضاهای حمل و نقل شهری برای معلولین اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه بر این اساس حذف موانع فلزی در پیاده روها و گذرگاه‌ها که امکان تردد معلولین ویلچری را دشوار و غیر ممکن می‌کند، ضروری است، گفت: در برخی از پایانه‌های اتوبوس و تاکسی در سطح منطقه، سازه سرپناه با موانع دیگری مانع از عبور فرد معلول بر روی سکو می‌شود که می‌بایست این مسئله حل شود.

 

پورسیدآقایی افزود: بهسازی ایستگاه‌های BRT نیز در دستور کار قرار دارد و این در حالیست که از شهرداران مناطق درخواست شده است که گزارش کامل اقدامات صورت گرفته را به همراه عکس، فیلم و آدرس مربوطه در اختیار معاونت حمل و نقل قرار دهند تا به صورت مستند در جریان روند به سازی باشیم.

 

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه این تصمیمات محصول جلسه ستاد مناسب سازی فضای شهری برای معلولین است، گفت: این جلسه با حضور زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر و نمایندگان سازمان‌های حامی معلولین برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید