پیشنهاد تعلیق مجوز پیش فروش خودرو

  • اقتصادی
  • پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۳۸
    کد خبر :710832

براساس پیشنهاد انجمن ملی حمایت از مصرف‌کنندگان، بهتر است تا تعیین تکلیف‌نهایی و رفع کلیه تعهدات باقی مانده شرکت‌های خودرویی، از تصویب و ابلاغ هرگونه مجوز پیش فروش جدید به آن شرکت‌ها امتناع شود. انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با ارسال نامه‌ای به معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و دبیر کارگروه تنظیم بازار، پیشنهادهای خود را در تدوین مقررات حوزه خودرو اعلام کرد.

در این نامه آمده است: در حال حاضر شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو تعهدات معوق بسیار زیادی دارند و عدم اجرای این تعهدات منجر به بروز نارضایتی شدید عموم جامعه شده است. در حال حاضر نیز پرونده‌های تخلف متعددی با موضوع عدم ایفای تعهد با استناد به تبصره ماده ۱۹ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مصوب سال ۸۸ مجلس شورای اسلامی، در سازمان تعزیرات حکومتی و سایر محاکم عمومی دادگستری مفتوح است.

به گزارش تسنیم،به همین دلیل درخواست می‌شود تا تعیین تکلیف نهایی و رفع کلیه تعهدات باقی‌مانده شرکت‌های خودرویی، از تصویب و ابلاغ هرگونه مجوز پیش فروش جدید به آن شرکت‌ها امتناع کرد. کلیه مقررات تصویب شده و متعاقب آن، قراردادهای فروش، توسط شرکت‌های خودروساز و وارد‌کننده باید در چارچوب آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مصوب سال ۹۵ هیأت وزیران صورت پذیرد و نظارت مستمر بر اجرای آن ازسوی دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها نیز مورد انتظار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید