پیشرفت ۹۷ درصدی خط یک انتقال آب از دریا/ تشریح جزئیات ۵ پروژه انتقال آب

    کد خبر :1059513
انتقال آب
سخنگوی صنعت آب گفت: خط شماره یک آخرین مراحل اجرا را طی می‌کند، بیش از ۹۷ درصد پیشرفت کار و در فاز بهره‌برداری قرار دارد؛ این خط به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد آبرسانی می‌کند.
بازتاب-عیسی بزرگ‌زاده درباره پروژه‌های انتقال آب از دریا اظهار داشت: ما ۵ پروژه و خط انتقال آب از دریا داریم، خط شماره یک آخرین مراحل اجرا را طی می‌کند، بیش از ۹۷ درصد پیشرفت کار و در فاز بهره‌برداری قرار دارد؛ این خط به استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد آبرسانی می‌کند. خط شماره دوم که سال گذشته کلنگ‌زنی شد به موازات خط شماره یک بود و بناست که به هرمزگان، کرمان و یزد آبرسانی کند.سخنگوی صنعت آب گفت: خط شماره ۳ که دارای دو بخش است یک بخش از بندر سیریک تا کپه‌نمکی سیرجان و خط دیگر از کپه‌نمکی سیرجان تا اصفهان است، این خط از کپه‌نمکی سیرجان تا اصفهان به طور موقت به میزان ۷۰ میلیون متر مکعب از خط شماره یک آب دریافت می‌کند و نزدیک ۶۵ درصد پیشرفت کار دارد، بخش کپه‌نمکی سیرجان-اصفهان سال جاری به اتمام می‌رسد.

او بیان داشت: خط شماره ۴ کریدور شرق است که از چابهار آب را دریافت و وارد خراسان جنوبی و خراسان رضوی می‌شود و اکنون در کل حدود ۱۳ درصد پیشرفت دارد در بخش سیستان حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد و منابع آب لازم را برای شهر زاهدان در منطقه سیستان و برخی شهرهای مسیر در استان سیستان و بلوچستان تامین می‌کند.

بزرگ زاده تصریح کرد: خط شماره ۵ هم از پارسیان و لامرد در استان فارس آبگیری می‌کند، اکنون در حال اجرا است. به استثنای خط یک که در حال بهره‌برداری است بقیه پروژه‌ها در حال اجرا هستند.

سخنگوی صنعت آب درباره انتقال آب از خزر به سمنان نیز گفت: این پروژه هم در صورتی که از سوی صنایع سرمایه‌گذاری شود و شرکت پروژه با کمک صنایع تشکیل شود؛ می‌تواند منطبق با روش متداولی که برای طرح‌های دریا داریم؛ پیگیری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید