پیانیست آلمانی در تالار وحدت

    کد خبر :1053018
پیانیست آلمانی در تالار وحدت

موریتس ارنست پیانیست شناخته‌شده آلمانی شامگاه جمعه ۲۷ بهمن‌ماه ساعت ۱۸:۳۰ در قالب سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

رسیتال پیانو هنرمند آلمانی در آخرین شب از اجراهای تالار وحدت در بخش موسیقی بین‌الملل به اجرا درآمد. کنسرتی که با استقبال خوب حاضران در سالن همراه شد.

اجرای آثاری از آهنگسازان بزرگ دنیا جرج فردریک هندل، بتهوون، شوپن، فرانسیس پولَنک، امانوئل ملیک اصلانیان و سرگئی راخمانینف از قطعاتی بود که در این کنسرت به روی صحنه رفت.

موریتس ارنست برای سومین بار است که در قالب جشنواره موسیقی فجر در ایران اجرای برنامه دارد. دو اجرای قبلی این نوازنده پیانو در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برگزار شد که اجرای اول به دلیل شیوع کرونا بصورت آنلاین به اجرا درآمد.

موریتس درباره این اجرا گفت: جشنواره موسیقی فجر مهمترین فستیوال موسیقایی ایران است چرا که ژانرهای مختلف موسیقی چون پاپ، محلی، سنتی و کلاسیک و البته نوازنده‌های خارجی در آن حضور دارند.

او در ادامه افزود: برگزاری چنین رویدادهای موسیقایی در پیوند بین فرهنگ وهنر کشورهای مختلف بسیار اثر گذار است.

موریتس ارنست در سال ۱۹۸۶ در آلمان متولد شد و از ۴ سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. وی ادامه تحصیل پیانو را در مدرسه موسیقی دیتمولر ادامه داد و در آن موسسه، موسیقی‌شناسی نیز خواند. ارنست، جوایز متعددی در مسابقات معتبر بین المللی کسب کرده است. در سال ۲۰۰۳، برای تکمیل آموزه‌هایش نزد فویچت ‌واگنر رفت.

به گزارش ایسنا، مورتس ارنست در سالهای گذشته در بسیاری از سالن های بزرگ و معتبر اروپا و آمریکا به اجرای برنامه پرداخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید