پیام های روشنی که گزارش فینال لیگ آسیا توسط «عادل» مخابره کرد/ آیا مدیران صدا و سیما جسارت پذیرفتن اشتباه خود را دارند؟

    کد خبر :770407

پس از چند روز گمانه زنی در مورد احتمال گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط عادل فردوسی پور در صدا و سیما، بالاخره امروز خبر رسمی گزارش این بازی توسط فردوسی پور منتشر شد، اما نه برای صدا و سیمای ایران بلکه برای اکانت فارسی صفحه اینستاگرامی فدراسیون فوتبال آسیا؛ اتفاقی که برای بسیاری از علاقمندان به فوتبال غیر منتظره بود و اساساً در تاریخ ورزش کشور نمونه مشابه دیگری ندارد.

به گزارش «بازتاب»، 16 آذرماه سال جاری یکی از سایت های خبری کشور در خبری که البته برای آن منبع موثقی ذکر نشده بود، خبر بازگشت عادل فردوسی پور را به صدا و سیما با گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا منتشر کرد؛ خبری که البته برخی از کارشناسان این حوزه آن را نادرست و صرفاً تلاشی برای بیشتر دیده شدن از سوی سایت منتشر کننده خبر توصیف کردند.

با اینکه خبرهای مورد اشاره بسیاری از علاقمندان به این گزارشگر با سابقه کشورمان را امیدوار کرده بود تا بالاخره صدا و تصویر فردوسی پور را دوباره در صدا و سیمای کشورمان ببینند و بشنوند، اما گذر زمان به شکل دیگری سپری شد و خبر موثقی در این باره از سوی دیگر رسانه ها منتشر نشد!

این شایعه و گمانه زنی ادامه داشت تا اینکه روز پنجشنبه 27 آذر «ایران ورزشی» خبر گزارش بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط عادل فردوسی پور را به صورت رسمی اعلام کرد، اما در جزئیات خبر اشاره شده بود که این گزارش نه برای صدا و سیما و شبکه سه سیما، بلکه برای اکانت فارسی فدراسیون فوتبال آسیا در شبکه مجازی اینستاگرام انجام خواهد شد.

خبری که خیلی زود با استقبال و همزمان شگفتی میلیون ها علاقمند به فوتبال در ایران رو به رو شد و آنچه اینجا از همه قابل تأمل تر بود، افزایش لحظه ای و شگفت آور شمار دنبال کنندگان این صفحه اینستاگرامی بود.

به هر صورت با سفر فردوسی پور به قطر و استقرار وی در محل اسکان عوامل فدراسیون فوتبال آسیا در دوحه، همه گمانه ها به قطعیت رسید و بر این اساس فردا بازی فینال میان پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره جنوبی علاوه بر شبکه سه سیما از طریق صفحه اینستاگرامی AFC نیز با صدای عادل فردوسی پور پخش خواهد شد.

همانطور که اشاره شد با مخابره رسمی این خبر حالا ما شاهد افزایش قابل توجه دنبال کنندگان صفحه اینستاگرامی مذکور هستیم که می خواهند گزارش بازی را با صدای این گزارشگر با سابقه کشورمان بشنوند.

اتفاقی عجیب که در دل خود پیام های شفاف و روشنی خطاب به مدیران صدا و سیما به ویژه مدیران شبکه سه سیما دارد. همان مدیرانی که در ماه و سال های اخیر به خوبی نشان دادند که انصافاً سرمایه سوزهای قهاری هستند و در حوزه نخبه کشی بی نظیرند.

روشن ترین پیام این ماجرا را علاقمندان به فوتبال به مدیران صدا و سیما مخابره کردند؛ همان هایی که در حال حاضر نفر به نفر و پر شمار در حال پیوستن به صفحه اینستاگرامی اکانت رسمی فدراسیون فوتبال آسیا هستند و به احتمال بسیار زیاد فردا این مسابقه را از شبکه سه سیما مشاهده نخواهند کرد.

آنها به مدیران صدا و سیما این پیام را مخابره کردند که همیشه امکانات و سلایق شخصی نمی تواند حریف علاقه و نظر مردمی باشد و علاقمندان به فوتبال در اولین فرصت که شرایط برای آنها فراهم شود از زیر بار این همه تک روی رها خواهند شد و راه دیگری را برای دنبال کردن علائق خود در پیش خواهند کرد.
راه های دیگری که چه بسا همیشه مثل این تصمیم اخیر بی خطر و مقطعی نباشد و بعید نیست اگر در موارد مشابه دیگر بسیاری از ارزش های حاکمیتی ما را با چالش جدی رو به رو کند.

اما پیام مهم تر را شخص عادل فردوسی پور به مدیران صدا و سیما مخابره کرد؛ گزارشگری که پیش از این نیز اخباری مبنی بر پیشنهادهای نجومی و البته دائمی چند شبکه ماهواره ای برای او رسانه ای شده بود، اما به آنها پاسخ مثبت نداد، اما این بار پیشنهاد مقطعی اکانت اینستاگرامی AFC را پذیرفت تا هم از سویی میزان محبوبیت خود را به رخ مدیران انحصارگرای شبکه سه سیما و مدیران ارشد آنها بکشد و هم از سویی به آنها این نکته را گوشزد کند که هنوز علاقمند است به رسانه ملی بازگردد و فعالیت های خود را در کشور خودش و برای مردم کشور خودش دنبال کند.

به دیگر سخن او هنوز پل های پشت سرش را همانند بسیاری از مجریان و فعالان صدا و سیما که از این رسانه جدا شدند، خراب نکرده و منتظر این است تا سطحی از واقع بینی در میان مدیران ارشد صدا و سیما دوباره شکل بگیرد و مدیران رسانه ملی به اشتباه بزرگ خود در این زمینه پی ببرند.

باید منتظر ماند و دید مدیران صدا و سیمای کشورمان در برابر این پیام های روشن چه واکنشی نشان خواهند داد و آینده برای ورزش فوتبال کشور به ویژه در حوزه رسانه و خبر چگونه پیش خواهد رفت.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. فرزاد گفت:

    اگر رسانه ملی خانه او بود با در نظر گرفتن اینکه کارمند صداوسیماست و برای تولیدات رسانه ای کلی قرارداد و مطالبه از جیب ملت برایش پرداخت شده است انصاف نبود شام و نهارش را جای دیگر بخورد جای خوابش با ما باشد

  2. ایرانی گفت:

    مشخصه مداری که گفته شده عادل در اون چرخ میزنه اجازه به صدا و سیمای ایران نامیده ولی از عادل دلجویی می‌کنه اینه AFC عربستانی ها… حالا بگید قضیه عادل سیاسی نیست . توییت های اعضای حزب مشارکت در خصوص عادل و صدا سیما و afc

دیدگاهتان را بنویسید