پکن: در هیچ گفتگوی سه‌جانبه‌ای درباره خلع سلاح اتمی شرکت نمی‌کنیم

    کد خبر :533327
پکن

سخنگوی وزارت خارجه چین در مخالفت با پیشنهاد ترامپ اعلام کرد: پکن در هیچ گفتگوی سه‌جانبه‌ای درباره خلع سلاح اتمی شرکت نمی‌کند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، جنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در واکنش به سخنان رئیس جمهوری آمریکا درباره تمایل پکن برای پیوستن به مذاکرات هسته‌ای سه‌جانبه همراه با مسکو و واشنگتن اعلام کرد: پکن هیچگاه بخشی از گفتگوهای جدید هسته‌ای با روسیه و آمریکا نخواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: چین با هر گونه رویدادی در این باره مخالف است و قطعاً در هیچ توافق سه جانبه ای برای خلع سلاح هسته‌ای هم شرکت نخواهد کرد.

این در حالیست که سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیروز در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره دستیابی به توافق هسته‌ای سه جانبه با روسیه و چین گفته بود:

اولویت اول، تمدید پیمان معاهده کاهش سلاح‌های راهبردی و حل و فصل مسائل مربوط به این معاهده است. فکر می‌کنم که به عنوان اولویت اول، ما و همکاران آمریکایی باید بر تمدید پیمان موجود «استارت نو» متمرکز باشیم. برای انجام این کار، باید چندین مشکل مربوط به رفتار مصنوعی واشنگتن که شامل بخش بزرگی از عوامل راهبردی آن است را حل و فصل کنیم.

گفتنی است، ترامپ چندی پیش گفته بود که چین مایل است بخشی از توافق هسته‌ای احتمالی میان آمریکا و روسیه باشد.

بعلاوه، ترامپ در این باره گفته بود که به دنبال دستیابی به یک توافق جامع هسته‌ای با روسیه و چین است و در جریان مذاکرات تجاری در مورد این مسئله با شرکای چینی بحث کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید