ترامپ عزیز ماموریت هنوز تمام نشده است

    کد خبر :302034

طرئیس موسسه کنتترل سلاح آمریکا در واکنش به توافق انجام شده در دیدار رهبران ایالات متحده و کره شمالی در خصوص خلع سلاح اتمی، خطاب به دونالد ترامپ نوشت: ترامپ عزیز مامویت هنوز تمام نشده است.

به گزارش  مهر، «داریل کیمبال» رئیس موسسه کنترل سلاح آمریکا، در پیامی در توئیتر در واکنش به توافق انجام شده میان «دونالد ترامپ» و «کیم جونگ اون» نوشت: دونالد ترامپ عزیز دیدار دیروز شما جذاب و مثبت بود. این دیدار یک پایگاه کوچک برای مذاکرات سخت بعدی در خصوص خلع سلاح قابل تائید و رژیم صلح است. با این وجود اما زرادخانه کره شمالی همچنان یک تهدید محسوب می شود. ماموریت هنوز تمام نشده است.

روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی صبح روز سه شنبه ۲۲ خرداد در سنگاپور برگزار شد و رهبران دو کشور سندی امنیتی را امضا کردند. توافقنامه ای که رهبران دو کشور امضا کردند، چهار ماده داشت که براساس آن واشنگتن و پیونگ یانگ روابط جدیدی را آغاز خواهند کرد. چهار مورد این قرارداد دوجانبه که با حضور مقام های ارشد دو کشور به امضای ترامپ و کیم در مقابل خبرنگاران و در هتل کاپلا رسید شامل مواردی کلی و بدون ذکر شیوه اجرا به شرح ذیل است:

۱. ایالات متحده آمریکا و کره شمالی متعهد شده‌اند که روابط تازه‌ای را بنا کنند که اساس آن تمایل مردم دو کشور بر صلح و رفاه است

۲. آمریکا و کره شمالی تلاش مشترک خواهند کرد که صلح پایدار در شبه ‌جزیره کره ایجاد شود.

۳. بر اساس توافق ۲۹ آوریل (پان مون جوم/ Panmunjom declaration) کره شمالی که در آن بخشی از تاسیسات هسته‌ای خود را تخریب کرد، پیونگ یانگ متعهد شده که خلع سلاح هسته‌ای را ادامه دهد.

۴. آمریکا و کره شمالی متعهد می‌شوند که بقایای سربازان کشته یا مفقود شده را در جنگ شبه جزیره کره (۵۳-۱۹۵۰) شناسایی کرده به کشورشان بازگردانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید