پژمانفر، نماینده اصولگرا: مدارس مختلط در جمهوری اسلامی قابل دفاع نیست

    کد خبر :635923

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در خصوص این موضوع در مجلس آماده یاری‌رسانی هستیم. یکی از مسائلی که مجلس همیشه در آن آمادگی داشته موضوع آموزش‌وپرورش بوده است. مدارس مختلط، مدارسی نیست که در نظام جمهوری اسلامی قابل دفاع باشند. به خصوص مدارس مختلطی که از دوره ابتدایی عبور کرده و به دوره متوسطه می‌رسد با فرهنگ و عقائد ما سازگاری ندارد و موجب محرومیت برخی از بچه‌ها از تحصیل می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مدارس مختلط، مدارسی نیست که در نظام جمهوری اسلامی قابل دفاع باشند.

 

نصرالله پژمان‌فر صبح امروز در آیین افتتاح سالن‌های ورزشی سراسر کشور که در فرهنگسرای مصلی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این کشور سابقه‌ای دیرینه در کارهای خیر داشته که این سنت دیرینه را باید احیا کرده و به قله‌ای که در گذشته روی آن قرار داشتیم، برسیم. اگر به گذشته کشور نگاه کنید، مراکز عام‌المنفعه به دست مردم ساخته، نگهداری و به نسل‌های بعد منتقل شده است. مردم گنج لایزالی هستند که اگر سمت آنها برویم هیچ وقت دست خالی باز نخواهیم گشت.

 

وی افزود: امروزه ساخت مراکز تحقیقاتی، درمانی، ورزشی و… نیاز کشور است و دولت نمی‌تواند تصدی‌گر این امور را داشته باشد هرچند که تصدی‌گری این امور از سوی دولت غلط است. باید به سمت مردم برویم و از آنها تقاضا کنیم تا در این مسیر قدم گذارند. اشتباه کردیم که جای مردم را گرفتیم و با هزینه و اعتبارات دولتی چنین مراکزی احداث کردیم. امروزه باید به مسیر گذشته بازگردیم. مردم هم توانایی آن را دارند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: خیّربودن به این معنی نیست که توان ساخت مجتمع بزرگ را داشته باشیم. این کار به صورت مشارکتی هم امکان‌پذیر است. نظام باید تصمیم بگیرد که راه را برای کارهای عمرانی و زیرساختی با توجه به نیات خیرین و واقفین باز کند.

 

پژمان‌فر تصریح کرد: نگه‌داشتن مردم در روستاها یکی از مسائل مهم کشور است. عوامل متعددی در نگهداری مردم در روستاها مؤثر است. یک روستایی حقش تحصیل خوب و با کیفیت است. در یک زمانی 70 درصد جامعه، روستایی و 30 درصد شهری بودند که در حال حاضر برعکس شده است. یکی از فاکتورهای مهم مهاجرت مردم از روستا به شهر، آموزش است.

 

وی افزود: سرانه‌ای برای روستاها در نظر گرفته شده که اگر این سرانه باشد، می‌توانیم در روستاها مدرسه داشته باشیم و معلم اعزام کنیم. اگر این سرانه کاهش یابد، کارهایی صورت می‌گیرد که با فرهنگ ما سازگاری ندارد و مجبور می‌شویم مدارس مختلط درست کنیم. بحرانی است که در روستاها به وجود آمده و مردم این را نمی‌پذیرند. در این قضیه تصمیمی در خصوص همین شرایط باید اتخاذ کنیم. برخی از مردم روستا کوچ اجباری می‌کنند. اگر می‌خواهیم این مردم را در روستاها حفظ کنیم نیاز به یک برنامه‌ریزی دارد تا با شرایط کنونی روستاها و تعداد اندک دانش‌آموزان روستایی بتوانیم کاری انجام دهیم تا تحصیل خوب و با کیفیتی داشته باشند.

 

به گزارش انتخاب،نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در خصوص این موضوع در مجلس آماده یاری‌رسانی هستیم. یکی از مسائلی که مجلس همیشه در آن آمادگی داشته موضوع آموزش‌وپرورش بوده است. مدارس مختلط، مدارسی نیست که در نظام جمهوری اسلامی قابل دفاع باشند. به خصوص مدارس مختلطی که از دوره ابتدایی عبور کرده و به دوره متوسطه می‌رسد با فرهنگ و عقائد ما سازگاری ندارد و موجب محرومیت برخی از بچه‌ها از تحصیل می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید