بازتاب ایران

پولیتیکو: ایران هشدار آمریکا را نادیده گرفت/ رویترز: برخی نامزدهای رد شده مورد ظلم قرار گرفتند/ گاردین: به کاندیداهای رد شده انتخابات ظلم شد/ اسپوتنیک: ایران به آمریکا پیام قدرت می دهد

    کد خبر :816524

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه پالیتیکو، خبرگزاری رویترز، روزنامه گاردین و خبرگزاری اسپوتنیک با تأکید بر موضوعاتی چون ایران هشدار آمریکا را نادیده گرفت، برخی نامزدهای رد شده مورد ظلم قرار گرفتند، به کاندیداهای رد شده انتخابات ظلم شد، ایران به آمریکا پیام قدرت می دهد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

پولیتیکو: ایران هشدار آمریکا را نادیده گرفت

کشتی جنگی ایران که در نیمکره غربی در حال حرکت است و مقصد آن هنوز اعلام نشده است، طی روزهای اخیر باعث نگرانی در آمریکا شده است و درهمین باره به ایران نیز هشدار داده است.

نشریه پولیتیکو در این باره نوشت: به نظر می رسد کشتی های جنگی ایران علی رغم هشدار آمریکا در مورد انتقال سلاح، همچنان در حرکت هستند.

ادامه می دهد: هنوز مشخص نیست که کشتی ها به کجا می روند اما پهلوگیری در ونزوئلا یک نگرانی است.

یک مقام دفاعی آمریکا مدعی است دو کشتی نیروی دریایی ایران برای اولین بار در اقیانوس اطلس در حرکت هستند و سفری را در پیش گرفته اند که مقامات آمریکا معتقد هستند به ونزوئلا ختم می شود.

همچنین افزوده است: نگرانی آمریکا از حضور این کشتی ها زیاد نیست اما این مسئله به عنوان یک توانمندی جدید برای نیروی دریایی ایران قابل بررسی است.

کشتی جنگی ایران در ونزوئلا

در پایان این نشریه آورده است: کاشناسان هشدار دادند که در صورت ادامه مسیر فعلی کشتی های جنگی، اقدامات زیادی وجود ندارد که آمریکا قادر به انجام آن باشد زیرا این کشتی ها در آب های بین المللی حضور دارند و هیچ قانونی را نقض نمی کنند.

رویترز: برخی نامزدهای رد شده مورد ظلم قرار گرفتند

روز گذشته رهبری در فرمایشاتی اشاره کردند برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده توسط شورای نگهبان مورد ظلم قرار گرفته اند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: رهبر ایران می گوید برخی از نامزدهای رد شده مورد ظلم قرار گرفتند.

ادامه داده است: رهبر ایران روز جمعه گفت برخی از نامزدهای رد شده در انتخابات ریاست جمهوری مورد ظلم قرار گرفته اند.

همچنین به نقل از رهبری افزوده است: طی مراحل بررسی با برخی نامزدهای رد صلاحیت شده برخورد ناعادلانه انجام شده است، مورد اتهامات خلاف واقع قرار گرفته اند و این اتهامات در اینترنت نیز پخش شده است.

شورای نگهبان

در پایان این خبرگزاری آورده است: شورای نگهبان کمی بعد اعلام کرد رد صلاحیت ها پابرجا است و شورا بر حفظ کرامت افراد تاکید دارد.

گاردین: به کاندیداهای رد شده انتخابات ظلم شد

فرمایشان رهبری در رسانه های بین المللی بازتاب فراوانی داشته است و هر رسانه ای به نوعی مورد بررسی قرار داده است.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: رهبر عالی ایران گفت: به کاندیداهای رد شده انتخابات ظلم شد.

در ادامه آمده است: آیت الله خامنه ای اذعان کرد که با برخی از نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ناعادلانه برخورد شده است.

افزوده است: رهبر عالی ایران گفته است که برخی از نامزدهای ردصلاحیت شده در انتخابات ریاست جمهوری مورد ظلم قرار گرفته اند اما شورای نکهبان قدرتمند ایران گفت تصمیم ممنوعیت آن ها لغو نخواهد شد.

این رسانه تاکید دارد بر این که فرمایشات رهبری تا حد زیادی به ردصلاحیت علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی مرتبط است.

رهبری

در پایان این روزنامه این طور نتیجه گرفته است که این اقدام شورای نگهبان باعث کاهش سطح مشارکت خواهد شد.

اسپوتنیک: ایران به آمریکا پیام قدرت می دهد

ادامه مسیر توسط دو کشتی جنگی ایران علی رغم دریافت هشدار از سوی آمریکا برای رسانه فضای متفاوتی را ایجاد کرده است، رسانه های مختلف از زاویه های متفاوتی به این مسئله پرداخته اند.

از جمله این رسانه ها خبرگزاری اسپوتنیک است که در این باره نوشت: پیام قدرت به آمریکا؟ گزارش شده است دو کشتی جنگی ایرانی حرکت به سمت ونزوئلا را ادامه می دهند.

در ادامه مطلب آمده است: در اوایل هفته جاری یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت که پنتاگون قصد ندارد کشتی های نیروی دریایی را برای رهگیری شناورهای ایرانی مستقر کند.

افزوده است: اخبار منتشر شده حاکی از آن است هیچ اعلامی درباره مقصد این دو کشتی صورت نگرفته است. پ

این رسانه مدعی است: ناو مکران که یکی از شناورهای در حال حرکت به سوی نیمکره غربی است یک پایگاه سیار است که توسط تغییر کاربری یک نفتکش راه اندازی شده است.

کشتی جنگی مکران

در پایان این خبرگزاری حضور دو کشتی جنگی ایران در نیمکره غربی در کنار انتقال نفت به ونزوئلا توسط ایران درحالی که این کشور از سوی آمریکا تحریم بود را یک نمایش قدرت توسط ایران در مقابل آمریکا می داند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید