پوشش 90 درصد هزینه های ناباروری توسط بیمه سلامت

    کد خبر :935323

محمدمهدی ناصحی افزود: علاوه بر نقش آفرینی مؤثر بیمه سلامت در تأمین مالی مردم در مقابل هزینه‌های حوزه سلامت، در بحث «بیمه همگانی» نیز توفیقات زیادی حاصل شده و سه دهک پایین جامعه توسط دولت سیزدهم به صورت رایگان بیمه شدند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران یاد آور شد: برای اینکه پوشش جمعیتی مناسبی در بحث ساماندهی ارز دارو داشته باشیم کار ارزشمندی در دولت سیزدهم انجام شد که در چارچوب آن تمام مسائل دارویی کشور اعم از تولید، مصرف، توزیع و جلوگیری از قاچاق ساماندهی می‌شود.

وی گفت: بحث مهم دیگری که وجود دارد بیماران صعب العلاج هستند که با طرح‌های شکل گرفته پوشش مناسب مالی برای آن‌ها در مقابل هزینه کمرشکن حوزه سلامت خواهد بود.

ناصحی افزود: در مجموع جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در کشور ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: در بحث نازایی و ناباروری که در راستای سیاست جوانی جمعیت و تقویت خانواده هست، سازمان بیمه سلامت و وزارت بهداشت گام‌های مؤثری را برداشتند تا بتوانند هزینه‌هایی که از جیب مردم پرداخت می‌شود را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری در بخش سرپایی و بستری تحت پوشش بوده و پرداخت می‌شود.

ناصحی گفت: در بعضی قسمت‌ها مانند هزینه آزمایش‌های مربوط به تشخیص کرونا در بخش دولتی ۱۰۰ درصد پوشش می‌دهیم و هزینه بستری ۹۰ درصد و هزینه سرپایی تا ۷۰ درصد پوشش داده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید