پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در منزل کلید خورد

    کد خبر :525954

طرح پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل با پیگیری معاونت پرستاری به موافقت سازمان بیمه سلامت رسید و فاز اول اجرای آن در ۶ استان به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

جلسه مشترک معاونت پرستاری و بیمه سلامت با مدیران پرستاری و مدیران کل بیمه سلامت استان‌های همدان، کرمان، اردبیل، یزد، تهران و گیلان به صورت ویدئو کنفرانس در خصوص پوشش خدمات بیمه‌ای مراکز مشاوه و خدمات پرستاری در منزل با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، برگزار شد.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، با بیان اینکه برنامه ششم توسعه و نیاز مردم به دریافت خدمات مراقبتی، ما را مکلف می‌کند که به سمت توسعه خدمات مشاوره و مراقبت در منزل حرکت کنیم، پوشش خدمات پرستاری در منزل را بهترین و مهم‌ترین تسهیل کننده در این مسیر دانست.

وی افزود: طرح پوشش بیمه خدمات پرستاری در منزل در ابتدا و به صورت آزمایشی در سه استان تهران، کرمان و همدان با ۵ بیماری نارسایی‌های ‏قلبی، سکته‌های مغزی، سرطان‌ها، بستری در ICU‬ با علت بیماری‌های مزمن و یرقان نوزادان صورت گرفت و در ادامه برای دریافت نتیجه بهتر سه استان گیلان، یزد و اردبیل نیز به این مجموعه اضافه شدند و در دو بیماری نارسایی‌های ‏قلبی و بیماران بستری در‬ ICU به مدت یک ماه دیگر بر اساس بسته‌های خدمتی اعلام شده و به صورت آزمایشی این طرح را دنبال خواهند کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب رضایت بیماران، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود، افزود: در جریان برگزاری این طرح، کمیته تخصصی معاونت پرستاری و بیمه سلامت به صورت هفته‌ای جلساتی را خواهند داشت و نواقص و موانع کار را بررسی و رفع خواهند کرد.

طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز با بیان اینکه حرکت جمعیت به سمت سالمندی توجه به بحث خدمات پرستاری در منزل را جدی تر می‌کند، گفت: برای ما در موضوع خدمات پرستاری در منزل قبل از کاهش هزینه‌ها آسایش و رضایت بیماران و خانواده‌های آنان مورد توجه است، چرا که معتقدیم در فضایی که درمان پاسخ نمی‌دهد و مراقبت جایگزین آن می‌شود، آرامش و آثار روانی می‌تواند بر بیماری‌ها فائق آید.

وی افزود: موضوع یک اقدام بین بخشی است که مورد توجه وزیر بهداشت نیز هست. لذا ما به صورت جدی به دنبال نتیجه مطلوب این طرح هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید