پوتین: مدت پرواز موشک های مافوق صوتی ما به سمت دستوردهندگان به اوکراین پنج دقیقه خواهد بود

    کد خبر :866348

رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه با موفقیت سلاح‌های مافوق صوتی را آزمایش کرده که سرعت آنها به ۹ ماخ می‌رسند و در آینده نزدیک این سلاح‌ها در کشور رونمایی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به عواقب انتشار سلاح‌ها و سامانه‌های هجومی در اوکراین هشدار داد و گفت: اگر نوعی از سیستم‌های جنگی در خاک اوکراین نمایان شوند و مدت زمان طی کردن این موشک‌ها به سمت مسکو از هفت تا ۱۰ دقیقه خواهد بود در صورتیکه سلاح‌های مافوق صوت ما در عرض پنج دقیقه به دستور دهندگان به اوکراین می‌رسند.

پوتین اشاره کرد، در این صورت روسیه در واکنش به این تهدیدات باید چیزی مشابه آنها بسازد. مسکو در حال حاضر عملا قادر به انجام آن کار است. 

رئیس‌جمهوری روسیه در همایش سرمایه‌گذاری در واکنش به تهدیدات از جانب مرزهای اوکراین گفت: ما در حال حاضر موشکی جدید را با موفقیت آزمایش کردیم و از ابتدای سال مسلح به موشک‌های دریایی جدید با سرعتی بالای ۹ ماخ خواهیم بود.

پوتین به زمانی که این موشک‌های جدید برای رسیدن به هدف احتمالی خود و به منبع صادرکننده اوامر به اوکراین طی خواهند کرد، اشاره کرد و گفت: مدت پرواز این موشک‌ها به سمت دستوردهندگان به اوکراین پنج دقیقه خواهد بود. 

او افزود: ما به چه سمتی می‌رویم؟ چرا این کار را می‌کنیم؟‌ آنها این تهدیدات را ایجاد می‌کنند خطوط قرمزهایی از نظر روسیه وجود دارند؛ اما من امیدوارم به آن حد نرسد. امیدوارم غرب منطقی و مسؤولانه در قبال کشورهایش و جامعه‌ جهانی عمل کند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه پیشتر گفته بود، فعالیت ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه نیاز به افزایش قابلیت نیروهای مسلح روسیه را بیشتر می‌کند.

در این باره خبرگزاری اینترفاکس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کرده بود که ارتش این کشور اقدام به آزمایش یک موشک کروز مافوق صوت “زیرکن” (Zircon) کرده و این موشک یک هدف زمینی را در ساحل دریای بارنتز در محدوده برد بیش از ۳۵۰ کیلومتر مورد اصابت قرار داده است.

خبرگزاری اینترفاکس در گزارش خود تصریح کرد، این موشک از کشتی آدمیرال گورشکوف واقع در دریای سفید شلیک شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در یک سخنرانی ایراد شده در مارس ۲۰۱۸ گفت، موشک‌های مافوق صوت بخشی از نسل جدید تسلیحات روسی هستند که می‌توانند تقریبا هر نقطه‌ای را در جهان هدف بگیرند و از سپر دفاع موشکی ساخته شده توسط آمریکا بگریزند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید