پوتین از تحریم‌های غرب علیه ایران با وجود بحران کرونا انتقاد کرد

    کد خبر :841782
پوتین از تحریم‌های غرب علیه ایران با وجود بحران کرونا انتقاد کرد

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد ایران به دلیل همه‌گیری کرونا نیاز به کمک دارد، اما غرب تحریم‌های اعمال شده علیه تهران را لغو نمی‌کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق اعلام کرد مسکو آماده همکاری برای مشارکت متقابل سودمند با همه کشور‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

وی در این نشست اقتصادی گفت: روسیه بخشی جدایی ناپذیر از منطقه آسیا و اقیانوسیه است و آماده همکاری با همه کشور‌های این منطقه می‌باشد.

پوتین تاکید کرد: منطقه آسیا و اقیانوسیه که یک سوم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهد، سالهاست که نیروی محرکه اقتصاد جهانی بوده است. میزان توسعه نشان داده شده از سوی کشور‌های منطقه به طور مداوم بیشتر از میانگین جهانی است.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: ما در مناطق شرق دور خود مراکز جذب قدرتمند سرمایه و اقتصاد جدید را تشکیل می‌دهیم، فرصت‌هایی را برای مردم ایجاد می‌کنیم که جسورانه‌ترین ایده‌های و پروژه‌های تجاری را اجرا کنند.

وی با انتقاد از تحریم‌های غرب علیه ایران با وجود بحران کرونا گفت: ایران به دلیل همه‌گیری کرونا نیاز به کمک دارد، اما غرب محدودیت‌های اعمال شده در قبال ایران را کاهش نمی‌دهد.

رئیس جمهور روسیه افزود: درباره ایران من هم اکنون نمی‌خواهم به مسائل سیاسی بپردازم، اما این کشور نیاز به کمک دارد و این درحالی است که هیچ یک از کشور‌های غربی تحریم‌های اعمال شده علیه تهران را لغو نمی‌کنند.

مجمع اقتصادی شرقی روسیه، روز گذشته در شهر ولادیوستوک این کشور آغاز به کار کرد. مجمع اقتصادی شرق، پس از نشست سن پترزبورگ که پیشتر برگزار شد، دومین مجمع بزرگی است که امسال در سایه شیوع ویروس کرونا برگزار می شود. مهمانان بعضا به صورت حضوری و برخی از راه دور و به صورت مجازی در این نشست شرکت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع اقتصادی شرق روسیه با موضوع محوری «فرصت های جدید خاورمیانه در جهانی متغیر» در بازه زمانی ۲ تا ۴ سپتامبر (۱۱تا ۱۳ شهریور) برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید