پهپادهای ایرانی در بسیاری از فاکتورها نسبت به نمونه‌های خارجی برتری دارند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۸:۵۹
    کد خبر :501755
پهپادهای ایرانی

معاون پارلمانی سپاه با بیان اینکه پهپادهای ایرانی در بسیاری از فاکتورها نسبت به نمونه‌های خارجی برتری دارند، گفت: به دلیل آنکه علم پهپاد در کشور ما کاملا بومی و منحصر بفرد است، ما هم می‌توانیم از صفر تا صد یک پهپاد را خودمان بسازیم و هم می‌توانیم در صورت نیاز به سیستم‌های پیچیده پهپادهای دشمنان خود نفوذ کنیم و آنها را از کار بیندازیم.

جوکار«محمدصالح جوکار» در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز جزو پنج قدرت برتر پهپادی دنیاست، اظهار کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با استفاده از توان دانشمندان و متخصصان داخلی، دانش طراحی و ساخت انبوه پهپاد را در کشور کاملا بومی کرده‌ است.

وی افزود: امروز انواع پهپادهای شناسایی، مراقبت، رزمی و بمب‌افکن در اندازه‌ها و ابعاد گوناگون و با مدت زمان‌های پرواز متفاوت در اختیار نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و فضایی ارتش و سپاه است و هر یک از این نیروها به فراخور ماموریت‌ها و اقداماتی که دارند، از این پهپادها استفاده می‌کنند.

معاون پارلمانی سپاه با بیان اینکه پهپادهای ایرانی در بسیاری از فاکتورها نسبت به نمونه‌های خارجی خود برتری دارند، گفت: به دلیل آنکه علم پهپاد در کشور ما کاملا بومی و منحصر بفرد است، ما هم می‌توانیم از صفر تا صد یک پهپاد را خودمان بسازیم و هم می‌توانیم در صورت نیاز به سیستم‌های پیچیده پهپادهای دشمنان خود نفوذ کنیم و آنها را از کار بیندازیم.

سردار جوکار در پایان با بیان اینکه تا امروز هرچقدر در بخش پهپادها هزینه‌ کرده‌ایم نتیجه آن را دیده و لمس کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: پهپادها در کنار موشک‌ها، امروز در قله قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران خودنمایی می‌کنند.

پیش‌تر و در تاریخ ۵ اسفند، سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به انتشار فیلم هک کردن پهپاد‌های آمریکایی در عراق توسط ایران گفته بود: اولا فیلم‌های هک کردن این پهپاد برای سال‌ها قبل است. آمریکایی‌ها زمانی‌که به عراق آمدند گفتند این جنگ ۳۰ سال طول می‌کشد. همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محوریت نیروی قدس موجب شد مدت زمان این جنگ به ۳ سال کاهش یابد. اگر ما امروز این موضوع را بیان می‌کنیم به آن دلیل است که آمریکایی‌ها یک پررویی به خرج دادند و گفتند در صنایع موشکی ما قطعات معیوب فرستاده‌اند. ما این کار را کردیم که به آن‌ها بگوییم نه تنها نتوانستید به اهداف خود برسید بلکه ما به سیستم‌های شما نفوذ هم کرده‌ایم و این جواب آن پررویی آمریکایی‌ها بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید