ممنوعیت استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی در فلوریدا

    کد خبر :1054098
کودکان شبکه‌های اجتماعی فلوریدا

لایحه ای که یکی از سختگیرانه ترین ممنوعیت ها برای استفاده افراد زیرسن قانونی از شبکه های اجتماعی را ایجاد می کند، در ایالت فلوریدا تصویب شد.

این درحالی است که ران دی سانتیس فرماندار جمهوریخواه این ایالت قبلا درباره قانونی برای دورنگهداشتن افراد زیر سن ۱۶ سال از شبکه های اجتماعی بدون در نظر گرفتن تاییدیه والدینشان، اظهار نگرانی کرده بود.

مجلس ایالت فلوریدا چند ساعت پس از تصویب لایحه توسط سنای همین ایالت، آن را تایید کرد. البته سنا تغییراتی در لایحه اصلی به وجود آورد تا نگرانی های فرماندار درباره حریم خصوصی را برطرف کند.

این لایحه تمام شبکه های اجتماعی را که فعالیت های کاربران را ردیابی می کنند، به کاربران کودک اجازه آپلود محتوا و برقراری ارتباط با دیگران می دهند و همچنین ویژگی های اعتیادآوری دارند که به رفتارهای افراطی منجر می شود را هدف گرفته است. حامیان این لایحه به افزایش نرخ خودکشی میان کودکان، قلدری سایبری و سواستفاده مهاجمان از شبکه های اجتماعی برای به دام انداختن کودکان اشاره می کنند.

ارین گرال پشتیبان لایحه در سنای ایالت فلوریدا می گوید:ما درباره کسب وکارهایی صحبت می کنیم که از ویژگی های اعتیادآور برای سواستفاده گسترده میان کودکان استفاده کرده اند.

به گزارش مهر، ایالت های دیگر آمریکا نیز قوانین مشابهی را ارائه کرده اند اما بیشتر آنها ممنوعیت کامل استفاده از شبکه های اجتماعی را پیشنهاد نکرده اند. در ایالت آرکانزاس یک قاضی دادگاه اجرای قانونی در آگوست ۲۰۲۳ میلادی را متوقف کرد که رضایت والدین را برای ایجاد حساب کاربری کودکان در شبکه های اجتماعی ملزم می کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید