سی‌ان‌ان فاش کرد؛

پنهان‌کاری واشنگتن از توسعه برنامه موشکی عربستان

    کد خبر :552296

شبکه «سی‌ان‌ان» در گزارشی اختصاصی پنهان‌کاری عامدانه دولت آمریکا در خصوص گزارش‌های اطلاعاتی پیرامون برنامه موشک‌ های بالستیک عربستان از کنگره را فاش کرد.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که آمریکا به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهند عربستان برنامه موشک های بالستیک خود را با کمک چین تسریع کرده است.

بر اساس این گزارش، ۳ مقام آگاه در این باره اعلام کردند که دولت کنونی آمریکا عامدانه گزارش های اطلاعاتی درباره برنامه موشک های بالستیک عربستان را از کنگره پنهان کرده است.

در بخشی از گزارش سی‌ان‌ان در این خصوص آمده است: سازمان های اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی دریافت کرده اند که نشان می دهد ریاض در حال توسعه یک برنامه گسترده موشک های بالستیک با کمک چین است. البته هدف نهایی سعودی ها از این توسعه برنامه موشکی مشخص نیست؛ اما این اقدامات ممکن است تلاش بالقوه ریاض برای تجهیز موشک‌های خود به کلاهک های هسته ای باشد.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید: منابع آگاه مذکور همچنین تاکید کردند که سازمان های اطلاعاتی آمریکا نگران میزان پایبندی دولت ترامپ به منع اشاعه تسلیحات در خاورمیانه هستند.

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از منابع دموکرات در این گزارش در ادعایی مضحک مدعی شده است: برنامه موشک های بالستیک عربستان، چند دهه تلاش آمریکا برای منع اشاعه تسلیحات در خاورمیانه را تهدید می کند!

گزارش مذکور می افزاید: عدم اطلاع رسانی دولت آمریکا درباره این اقدام عربستان به اعضای شاخص دموکرات کنگره موجب خشم آنها شده است. دموکرات‌ها معتقدند به عمد از این اطلاعات دور نگه داشته شده اند.

به گزارش مهر ،شبکه مذکور در این گزارش اضافه کرد: یافته های جدید آمریکا در ۹ آوریل (۲۰ فروردین ماه) به صورت محرمانه به کمیته روابط خارجی سنا ارائه شد. این یافته ها شواهد محکمی را به سنا ارائه کرد مبنی بر اینکه ریاض تا جایی برنامه موشکی خود را توسعه داده است که با سیاست آمریکا برای محدود کردن اشاعه موشکی در منطقه در تضاد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید