در پاسخ اظهاراتی درباره اسکورسیزی؛

پل شریدر به نظر مارک رافالو واکنش نشان داد

    کد خبر :644689

پاسخ مارک رافالو به اسکورسیزی برای کمک به سینماگران جوان با واکنش تند پل شریدر روبرو شد.

 

به نقل از ایندی وایر، در حالی که مارک رافالو از جدیدترین چهره‌هایی بود که به اظهارات اسکورسیزی درباره سینمای مارول پاسخ داد و خواستار ایجاد صندوق ملی کمک شد، این پاسخ به مذاق فیلسماز قدیمی و سرشناس پل شریدر خوش نیامد و آن را احمقانه خواند.

 

رافالو از جدیدترین چهره‌هایی بود که در پاسخ به نظر اسکورسیزی مبنی بر اینکه جهان سینمایی مارول شبیه پارک موضوعی است، وارد گفتگو شد و از این کارگردان خواست تا به حل این مشکل کمک کند.

 

مارک رافالو بازیگر نقش «هالک» در سینمای مارول در گفتگویی با بی‌بی‌سی گفت: اگر در دنیایی زندگی می‌کنیم که اقتصاد تعیین کننده ارزش جامعه است پس آن کسی که بزرگ‌ترین‌ها را بسازد حاکم خواهد بود و آنها سعی می‌کنند که بارها و بارها همین کار را تکرار کنند. ‌اسکورسیزی به چیزی جالب، توجه کرده و ای کاش بیشتر آن را باز می کرد.

 

او گفته است پیشنهاد نمی‌کنم فیلم‌های کم‌هزینه بسازید. اما حرف او دقیقا همین معنی را می‌دهد.

 

به گزارش مهر، رافالو در ادامه گفت: ما باید یک بودجه ملی در اختیار داشته باشیم که از هنر حمایت کند و به آنهایی پول بدهد که می‌خواهند نوع دیگر سینما را مورد توجه قرار دهند.

 

این بازیگر در ادامه افزود: اگر می‌خواهید فیلمی از نظر تجاری موفق تولید کنید – که خود اسکورسیزی هم تلاش زیادی در این زمینه دارد – پس دیگر نمی‌توانید با چنین سیستمی مقابله کنید. خیلی دوست داشتم که اسکورسیزی خودش چنین صندوق ملی تشکیل دهد و به جوانان و استعدادهای جدید اجازه کار بدهد تا هنر حکفرما شود. این عالی می شود.

 

رافالو هم بازیگر نقش «هالک» در دنیای مارول بوده و هم با اسکورسیزی در «شاتر آیلند» کار کرده است.

 

در همین حال پل شریدر وارد این مبحث شده و با متنی که در صفحه فیس بوکش منتشر کرده نوشته است: هرگز مارک رافالو را ملاقات نکرده‌ام و قرار نیست از واژه احمق برای خطاب کردن او استفاده کنم، ‌اما این واقعا احمقانه است.

 

پل شریدر ۷۳ ساله فیلمنامه نویس، کارگردان و منتقد موفق آمریکایی و نویسنده شماری از فیلمنامه‌های اسکورسیزی از جمله «راننده تاکسی»، «آخرین وسوسه مسیح» و «گاو خشمگین» است.

 

این در حالی است که اسکورسیزی در سال‌های اخیر از طریق بنیاد خودش به بازسازی کارهای سینمایی قدیمی پرداخته و آنها را برای دانشجویان جوان نمایش داده و تهیه کننده فیلم‌های کوچک و مستقل و خارجی زبان بوده است.

 

در هر حال نظر رافالو با حمایت دست‌اندرکاران سینما روبرو نشده و وقتی فردی مثل شریدر با آن مخالفت می‌کند، به این معنی است که احتمالا او موضع‌گیری درستی نکرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید