پلیس: کشف حجاب جرم است؛ برخورد می‌کنیم

    کد خبر :880488
کشف حجاب جرم است؛ برخورد می‌کنیم

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه قانونگذار کشف حجاب را جرم اعلام کرده است، گفت: کسانی که به هر دلیلی با عناد کشف حجاب کنند مجرم تلقی می‌شوند.

سردار محمد رستمی رئیس پلیس امنیت اخلاقی انتظامی جمهوری اسلامی در خصوص چگونگی عملکرد پلیس در مواجهه با کشف حجاب در معابر، خیابان‌ها و مغازه‌ها با بیان اینکه پلیس بر مبنای قانون وظایفی را برعهده دارد اظهار داشت: قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است و به استناد ماده قانونی، انتظامی جمهوری اسلامی با سامانه طرح ناظر وظیفه اجرای قانون را بر عهده داشته و وظیفه قانونی خود را انجام می دهد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تصریح کرد: کسانی که به هر دلیلی با عناد می‌خواهند کشف حجاب کنند مطمئنا بر اساس قانون مرتکب جرم شده و مجرم تلقی می‌شوند و حتماً وظیفه پلیس اجرای قانون است چرا که کشف حجاب جرم بوده و با موضوع بدحجابی متفاوت است.

به گزارش فارس، سردار رستمی با بیان این مطلب که با عنوان کشف حجاب در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و تبصره ۱ برای آن حبس در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: پلیس غیر از مبنای قانونی کاری نمی‌تواند انجام دهد؛ پلیس وظیفه‌اش اجرای قانون است و قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و بر این اساس کسانی که کشف جرم کنند مجرم شناخته شده و پلیس با آنها برخورد می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید