پلیس: دستکاری پلاک خودرو جرم است

    کد خبر :973055
پلیس دستکاری پلاک خودرو جرم

رانندگان متخلف آگاه باشند در صورتی که مرتکب تخلف شوند با آنها برخورد قاطع شده و وسیله نقلیه به پارکینگ منتقل خواهد شد. پوشاندن، مخدوش کردن و در آوردن پلاک وسیله نقلیه، جرم است و مجازات دارد.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: پوشاندن، مخدوش کردن و درآوردن پلاک وسیله نقلیه برای فرار از جریمه مجازات دارد.

سرهنگ مجید باقری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح عاصفات در زنجان، اظهار کرد: طرح عاصفات درخصوص برخورد با خودروهای شوتی، شیشه دودی، پلاک مخدوش و یا پلاک‌های کشویی در سطح شهر اجرا می‌شود؛ لازم به ذکر است که شدت این طرح در شب‌ها بیشتر است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به مخدوش کردن پلاک توسط برخی رانندگان، تصریح کرد: مخدوش کرد پلاک و یا پوشاندن پلاک، دو مبحث متفاوت از یکدیگر هستند. موتورسواری که روی پلاک خود زنجیر می‌اندازد و یا با ماسک پلاک را پنهان می‌کند پلاک خود را پوشانده است. همچنین در مواردی فرد پلاک را دستکاری کرده و آن را تغییر می‌دهد که در این صورت فرد پلاک را مخدوش کرده است.

باقری با بیان اینکه تعداد معدودی از رانندگان خودرو و موتورسیکلت‌ها برای فرار از جریمه، اقدام به مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو می‌کنند، افزود: مخدوش کردن پلاک جرم است و اگر برای پلیس محرز شود که با وسیله‌ای پلاک خود را مخدوش و یا پوشانده است آن را متوقف و فرد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود. رانندگان متخلف آگاه باشند در صورتی که مرتکب تخلف شوند با آنها برخورد قاطع شده و وسیله نقلیه به پارکینگ منتقل خواهد شد. پوشاندن، مخدوش کردن و در آوردن پلاک وسیله نقلیه، جرم است و مجازات دارد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه رویکرد و اولویت پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های ترافیکی، فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی رانندگان متخلف اقدام می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید