پلیس آلمان: تنها نیمی از مظنون‌های افراط‌گر بازداشت شده واقعا خطرناک هستند

    کد خبر :178309

یک گزارش جدید پلیس فدرال آلمان نشان داد از میان مظنونانی که از سوی مقامات این کشور به عنوان افراط گرایان خطرناک شناسایی شده‌اند تنها حدود نیمی از آنها عملا خطرناک محسوب می‌شوند.

به گزارش  بازتاب، به نقل از دویچه وله، نشریه آلمانی زود دویچه زایتونگ به همراه دو رسانه دیگر این کشور روز دوشنبه گزارش داد: سرویس اطلاعات داخلی آلمان ۷۲۰ نفر را در این کشور به عنوان افراط‌گرایان خطرناک طبقه بندی کرده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که نیمی از این مظنون‌ها خطر خاصی ندارند و نیم دیگر آنها خطرناک محسوب می‌شوند.

این در حالی است که پلیس فدرال آلمان برای نخستین بار از یک ابزار تحلیلی جدید که در فوریه سال جاری میلادی و در پی حمله مرگبار با کامیون به بازار کریسمس شهر برلین به خدمت گرفته شد استفاده کرد.

این سیستم که RADAR-iTE معرفی شده از سوی پلیس فدرال آلمان و با همکاری با روانشناسان پزشک قانونی در دانشگاه کنستانس در جنوب این کشور توسعه یافته است.

بر طبق اعلام پلیس فدرال آلمان این سیستم تحلیل‌هایش را بر پایه رفتار قابل مشاهده یک مظنون ارائه می‌دهد تا اینکه این کار را براساس عادت‌های مذهبی او یا ایدئولوژی آنها صورت دهد.

این ارزیابی ریسک بر پایه یک مجموعه ۷۳ سوال استاندارد شده با پاسخ‌های استاندارد شده اتفاق می‌افتد و در نهایت سطح خطر بالقوه یک مظنون را تشخیص می‌دهد.

در نتیجه براساس این تحلیل یک مظنون ممکن است در یکی از سه طبقه خطر بالا، خطر قابل توجه و خطر متوسط قرار می‌گیرد.

براساس این سیستم افراد ممکن است هنگامی که پلیس آلمان براساس برخی حقایق فرض بگیرد که آنها ممکن است اقدامات مجرمانه جدی انجام دهند بر فهرست مظنون‌های خطرناک قرار بگیرد.

با این حال این سوال وجود دارد که آیا سیستم RADAR-Ite نسبت به ابزارهای قبلی موثرتر است یا خیر؛ چراکه تنها از ماه فوریه تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است.

در حال حاضر افراد خطرناک از طریق اظهاراتشان در فضای مجازی یا ارتباطتشان با دیگر مظنون‌ها یا بیانه‌های شاهدان طبقه بندی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید