پلنگ ایرانی در جنگل‌های هیرکانی گیلان

    کد خبر :1052803
پلنگ ایرانی جنگل‌های هیرکانی

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست گیلان از ثبت تصویر پلنگ ایرانی در جنگل های هیرکانی خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست گیلان برای چندمین بار در جنگلهای هیرکانی شهرستان املش واقع در شرق استان از ثبت تصویر پلنگ ایرانی خبر داد.

حمزه عشوری روز پنجشنبه در این‌باره گفت:‌ ماموران یگان حفاظت محیط زیست املش با کمک همیاران بومی منطقه به سرپرستی محیط بان شاهپور عبدی در پایش‌های میدانی خود در مناطق جنگلی این شهرستان با شناسایی رد پای پلنگ و نصب دوربین‌های تله‌ای، موفق به ثبت تصاویر زیبایی از حیات وحش شاخص این منطقه و بویژه گونه ارزشمند پلنگ شدند.

وی خاطرنشان کرد: مشاهده پلنگ در این منطقه بیانگر وجود امنیت، تغذیه مناسب و پویایی اکوسیستم است که به واسطه تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی محقق شده است و طی چند سال اخیر خوشبختانه شاهد پراکنش پلنگ در زیستگاه های استان گیلان هستیم.

حمزه عشوری گفت: سال گذشته سه بار و امسال نیز ۲ بار از این گونه با ارزش در زیستگاه‌های مختلف با دو دوربین تله‌ای تصویر برداری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان ضمن اشاره به اهمیت مشارکت عموم مردم در حفاظت از محیط‌زیست، افزود: انتظار داریم مردم استان به ویژه ساکنان جوامع محلی و ساکنان اطراف زیستگاه‌ها، محیط بانان را در حفاظت از طبیعت و حیات وحش یاری کنند.

شهرستان املش واقع در شرق گیلان با دارا بودن غنای زیستی و با داشتن زیستگاه‌های بکر طبیعی از تنوع زیستی جانوری و گیاهی بسیار ارزشمندی برخوردار است.
ثبت تصاویر گونه‌های مختلف حیات وحش از اهمیت بالایی برخوردار است و در مطالعه و اجرای برنامه‌های حفاطتی و کنترل گونه‌های در معرض تهدید و یا در خطر انقراض بسیار موثر است.

ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید