پس لرزه های تصمیم خطرناک ترامپ در تغییر «پایتخت سیاسی» اسرائیل از تل آویو به قدس

    کد خبر :167953

پس لرزه های تصمیم جنجالی ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس همچنان ادامه دارد.
سی ان ان در گزارشی به این تصمیم رئیس جمهور آمریکا پرداخته و نوشته است؛

تغییر محل سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس در روز چهارشبنه هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چگونه می تواند در خاورمیانه صلح ایجاد کند نداشت و هدف تنها راضی نگه داشتن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و طرفدارانی که برای ریاست ترامپ رای دادن بوده است.

سی ان ان در ادامهب عواقب چنین تصمیمی پرداخته و آورده است؛ اما نمی توان از عواقب بسیار منفی در تغییر سیاست قبلی آمریکا، از جمله نقش بسیار مهم آمریکا در نقض مذاکرات صلح میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها، بی ثباتی منطقه و از دست دادن تاثیرگذاری بر عرب ها و متحدان مسلمان چشم پوشی کرد.

رهبران بین المللی حق دارند که نگران چنین تصمیم ترامپ باشند. به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و تغییر مکان سفارت آمریکا می تواند بر مذاکره اسرائیل- فلسطین برای برقراری صلح تاثیر بگذارد. خیلی از افراد بزرگ جهان نیز به این رفتار ترامپ واکنش نشان دادند و محکوم کردند. تاریخ تاثیر واقعی تصمیم ترامپ را نشان خواهد داد.

سی ان ان همچنین در گزارشی دیگر به تلاش های ترامپ برای تحقق وعده هایش پرداخته که می تواند عواقب خطرناکی برای سیاست های آمریکا داشته باشد.

در این مطلب آمده است؛ برای دونالد ترامپ رییس جمهور بودن انجام وعده هایی است که داده و این کلید طلایی او تا کنون برای نگه داشتن روابط خوب با هوادارانش است.

نیاز زندگی ترامپ به داشتن چنین تصویری توضیح می دهد که چرا با توجه به فشارها زیاد و تحقیقات از سوی روسیه، روز چهارشنبه بیت المقدس را با همه خطراتی که داشته به عنوان پایتخت اسرائیل شناخته است.

تا کنون ، ترامپ برای پرداختن به وعده های جنجالی خود، هزینه ای را پرداخت نکرده است. اما در حال حاضر امکان دارد او خطرات بزرگی را به خصوص در سطح بین المللی به سمت خود بکشاند. با این حال طرفداران ترامپ معتقد بودند او اولین رییس جمهوری است که به وعده های خود عمل کرده است، اما ترامپ با کارهایش کشورهای دوست را از خود دور می کند.

به گزارش نامه نیوز،این تصمیم درحالی صورت گرفته که رییس جمهور سابق آمریکا تصریح کرده بود که تغییر پایتخت سیاسی اسرائیل با توجه خطرات سیاسی که همراه است هیچ توجیهی ندارد. از طرف دیگر سرنوشت آمریکایی های خارج از کشور با توجه به رفتارهای رییس جمهور ترامپ تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. با این حال ترامپ این خطر را به جان خرید و پایتخت سیاسی کشور اسرائیل را تغییر داد.

منتقدان همچنین ممکن است اشاره کنند که لیست ترامپ از وعده های داده شده، صرفا یک هدف ناقص سیاسی است. او تمایل دارد به وعده هایی که موجب تحقق اعتقادات پوپولیستی او می شود بیشتر اهمیت می دهد.

اما با این حال هنوز وعده هایی است که ترامپ نتوانسته به آن ها عمل کند. یکی از وعده هایی که نتوانسته اجرا کند قطع رابطه تجاری با چین بوده است. با توجه به اینکه چین در راستای تحریم های کره شمالی با آمریکا همسو بوده این موضوع تا کنون اجرایی نشد. اما به هر حال تا کنون ترامپ با اجرای وعده هایی که داده معتبر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید