پر طرفدار‌ترین روزنامه‌های انگلیسی برای تقویت زبان انگلیسی

    کد خبر :880997

آیا برای یادگیری زبان نگران هستید؟ و اهل خواندن هستید؟ اگر اهل خواندن کتاب هستید و می‌خواهید مهارت زبانی‌تان را تقویت کنید راه حل شما خواندن روزنامه‌های انگلیسی و گوش دادن به اخبار می‌باشد. وقایع جهان امروز آنقدر به هم گره خورده است که کمتر کسی پیدا می‌شود که به آن‌ها بی‌تفاوت باشد. روزنامه‌های انگلیسی در کنار جنبه آموزشی که دارند یکی از معتبر‌ترین منابع برای یادگیری و ارجاع به این خبر‌ها است. در واقع زمانی که شما شروع به خواندن مطالب انگلیسی می‌کنید، به روز‌ترین اطلاعات را در کم‌ترین زمان به دست می‌آورید و در کنار آن نیز مهارت‌های زبانی‌تان ارتقاء پیدا می‌کند. در همین راستا در این مطلب ما چند نمونه از معتبر‌ترین روزنامه‌های انگلیسی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه بمانید.

خواندن روزنامه انگلیسی و اهمیت آن در تقویت زبان

خواندن روزنامه در کنار آموزش زبان انگلیسی می‌تواند در افزایش سرعت یادگیری به میزان چشم گیری اثر گذار باشد. این شیوه یکی از کم هزینه‌ترین و در دسترس‌ترین متدها برای تقویت مهارت نوشتاری و افزایش دایره لغات است؛ بررسی یک روزنامه انگلیسی برای تقویت زبان به دلیل وجود موضوعات متنوع در آن باعث می‌شود دایره واژگان شما به طور قابل توجهی افزایش یابد و دلیل این امر قطعا جامع بودن روزنامه‌ها و وجود منابع مختلف در آن است. به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم حتما از خواندن روزنامه در مسیر یادگیری زبان انگلیسی قافل نشوید.

منابع خبری انگلیسی کدام اند؟

در ادامه چند روزنامه و مجله قابل استفاده برای خواند اخبار انگلیسی را معرفی می‌کنیم:

مجله آموزشی زبان انگلیسی:

۱-سری مجلات Business English Magazine (تجارت و بازرگانی)؛ سطح پیشرفته

۲-سری مجلات Speak Up Magazine؛ سطح پیشرفته

۳-سری مجلات Scientific American Magazine Collection  (علمی)؛ سطح پیشرفته

۴- سری مجلات آموزشی Cool English Magazine؛ سطح متوسط

این مجلات برای افرادی مناسب است که از دانش زبانی خوبی برخوردار هستند.

روزنامه‌های انگلیسی برای آموزش زبان:

۱-نیویورک تایمز؛ :The New York Times  این منبع خبری یکی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین روزنامه‌ها است که در مرکز نیویورک قرار دارد و اخبار آن برای سراسر جهان چاپ می‌شود. این منبع برای افرادی مناسب است که به دنبال یادگیری زبان با ریشه امریکن است.

2- :The Guardian: این منبع خبری یکی از روزنامه‌های بریتانیایی واقع در منچستر است که بیشتر اخبار آن جنبه سیاسی دارد. د گاردین یکی از بهترین روزنامه‌هایی است که می‌تواند به زبان آموزان در یادگیری اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی کمک نماید. ریشه اصلی این مورد بریتیش می‌باشد.

3-:The Financial Times  این گزینه نیز بریتانیایی است و ریشه اصلی زبان آن بریتیش است، در این روزنامه اخبار اقتصادی نقش پر رنگ‌تری دارد و می‌توان از آن به عنوان یک منبع جامع و غنی برای یادگیری لغات در حوزه اقتصادی و مالی استفاده نمود.

به طور کلی روزنامه‌های بسیاری هستند که می‌توانید از آن‌ها در راستای یادگیری استفاده کنید. The Financial Times، Toronto Star، The Independent، New York Post، The Wall Street Journal، The Washington Pos از سایر مقالات و روزنامه‌هایی هستند که از اعتبار بالایی برخوردار می‌باشند و می‌توانید از آن‌ها جهت یادگیری استفاده کنید.

مطلب مرتبط: سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

نکاتی که در رابطه با خواندن روزنامه انگلیسی باید بدانید:

هر زمان تصمیم بر این داشتید که با خواندن روزنامه برای تقویت مهارت‌های زبانی تمرین کنید، بیاد داشته باشید که این متد آموزشی نیز نیاز به رعایت نکاتی دارد تا بتوان از آن بهترین نتیجه را دریافت نمود. رعایت اصول روزنامه خوانی به زبان آموز کمک می‌نماید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه لازم دست یابد. برخی از این ساده‌ترین نکات عبارت‌اند از:

همیشه به دنبال علایقتان باشید:

همیشه علایق خود را دنبال کنید، اگر همیشه اخبار ورزشی برایتان جالب است و یا از طرفداران سیاست هستید پس در قدم اول برای داشتن یک مطالعه مفید به سمت موضوعی بروید که مهم‌ترین دغدغه شما است.

در یادگیری به عناوین خبر دقت کنید:

همیشه برای شروع خواندن روزنامه عنوان و تصویر خبر را بررسی کنید و حدث بزنید که نویسنده چه چیزهایی را نوشته است، اینگونه ذهن شما برای خواندن و یادگیری آمادگی بیشتری نیز خواهد داشت.

به ساختار جملات دقت و لغات را دسته‌بندی کنید:

توجه به ساختار لغات در جملات به شدت در یادگیری و تمرین گرامر زبان انگلیسی تاثیر گذار است. دقت به ساختار جمله به شما درک بهتری از جای‌گذاری مناسب واژگان در جمله خواهد داد. همچنین دسته‌بندی لغات نیز کمک می‌کند تا یادگیری منظم‌تر داشته و واژگان در ذهنتان طبقه‌بندی شود.

از هر خبر خلاصه‌نویسی داشته باشید:

مهم‌ترین نکته در این مسیر همین مسئله نکته برداری است! خبر مورد علاقه‌تان را بخوانید و در آخر آن را با صدای بلند تکرار کنید و حداقل۲ الی ۳ خط از آن را خلاصه‌نویسی کنید. این شیوه نه تنها باعث تثبیت بیشتر لغات در ذهنتان می‌شود بلکه مهارت گفتاری شما را نیز تقویت می‌کند.

چطور و چه زمان خواند اخبار انگلیسی را شروع کنیم؟

تنها نکته لازم این است که برای شروع این کار حتما از منابعی استفاده کنید که متناسب با دانش زبانیتان است تا از این راه حداکثر بازدهی لازم را داشته باشید.

امیدواریم که مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد…

منبع: ravaan.co

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید