یک عضو شورای شهر در گفتگو با بازتاب:

پرونده فساد شهرداری تهران در حال رسیدگی است/ سی هزار میلیارد بدهی شهرداری قطعی است!

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۵:۰۴
    کد خبر :170213

محمدباقر قالیباف بیش از یک دهه شهردار تهران بود. در طول این مدت هم تلاش کرد با ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری، رییس جمهور ایران شود اما هر بار به دلایلی موفق به این کار نشد.

به گزارش بازتاب؛ حرف و حدیث ها در مورد مدیریت وی در شهرداری تهران بسیار زیاد است. مدافعان و مخالفان زیادی هم دارد اما اگر بخواهیم از فضای احساساتی دور شویم و واقع بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که تقریبا یکی دو سال آخر حضور وی در شهرداری اتفاقات غیر طبیعی بیشتری افتاد از همین رو حرف تحقیق و تفحص از شهرداری تهران نیز مطرح شد.

آنچه که باعث پر رنگ تر شدن موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شد، ماجرای پرونده ای است که به پرونده “املاک نجومی” شهرت یافت.

حسن خلیل آبادی، عضو شورای شهر و رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در خصوص روند پرونده بررسی فساد شهرداری تهران، اظهار داشت: یک بخش از این موضوع در دستگاه قضایی در حال بررسی است و یک بخش هم در شورا در حال پیگیری است که از معاونت های مختلف شهرداری خواسته اند که در بخش هایی که مشکلاتی وجود داشته به شهردار گزارش دهند.

وی با بیان اینکه یک بخش هم که هنوز مکتوم است و معلوم نیست و باید پیگیری کنیم تا به نتایج آن دست پیدا کنیم، گفت: سرعت رسیدگی به این پرونده روال طبیعی خود را طی می کند و در حال پیگیری است.

خلیل آبادی در ادامه افزود: یک بخش دیگر این پرونده هم مربوط به پیگیری های تحقیق و تفحص مجلس است که به نظر می رسد این بخش از همه مهمتر خواهد بود.

وی درباره مدت زمان رسیدگی به این پرونده گفت: نتایج این پرونده به مرور و به صورت بخش بخش، مشخص می شود و صحت و سقم آن معلوم می گردد و سپس به اطلاع عموم خواهد رسید.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه 30 هزار میلیارد بدهی شهرداری قطعی است، خاطرنشان کرد: ولی اینکه چقدر از این 30 هزار میلیارد مشکلات مالی بوده و یا به دلیل فساد اداری به وجود آمده هنوز مشخص نیست.

وی درباره این مبلغ بدهی شهرداری، گفت: این 30 هزار میلیارد بدهی شهرداری به بانک شهر، پیمانکاران و به برخی پروژه های نیمه تمام بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید