پرندگان شگفت‌انگیز استان گیلان/ فیلم

    کد خبر :986263

پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ویدئوکلیپی را از پرندگان شگفت‌انگیز استان گیلان منتشر کرد.

استان گیلان که از کوه‌های سربه‌فلک‌کشده البرز تا سواحل دریای خزر کشیده شده است و جنگل‌های هیرکانی و تالاب‌های متعددی را در خود جای داده، زیستگاه انواع پرندگان بومی و مهاجری است که آواز و پرواز آنها، زیبایی دل‌انگیزی را به طبیعت این استان بخشیده است.

البته براساس آخرین آمارهای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان، 12 گونه از پرندگان این استان گیلان در فهرست گونه‌های در خطر انقراض جهانی قرار دارند که از جمله مهمترین آنها می‌توان به گیلانشاه خالدار اشاره کرد. خروس کولی شکم‌سیاه، اردک سفید، کرکس کوچک، بالابان، عروس غاز و پلیکان خاکستری نیز از جمله دیگر پرندگان در معرض انقراض استان گیلان هستند.

در همین راستا پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، ویدئوکلیپی را از دنیای شگفت‌انگیز و چشم‌نواز پرندگان منتشر گرد که با آواهای گوش‌نواز و مسحورکننده خود، جلوه‌ای دیگر از طبیعت زیبای گیلان را به نمایش گذاشته‌اند. پرندگانی از گونه‌های مختلف نظیر قرقاول، سینه‌سرخ، چرخ‌ریسک سرآبی، توکای یاغی، نوک‌خنجری، کشیم بزرگ، آبچلیک پاسرخ، گیلانشاه دم‌سیاه و … که در ویدئوکلیپ زیر مشاهده می‌شوند، از جمله جاندارانی هستند که بر زیبایی‌های طبیعت گیلان افزوده‌اند.

 ایلنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید