پرداخت 5000 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌‌های ریلی‌

    کد خبر :663147

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به پرداخت 5000 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌‌های ریلی‌، گفت: استفاده از ظرفیت‌های تبصره ۱۸ قانون بودجه و مبادله اسناد آنها نشان می‌دهد که شرایط مناسبی در آینده خواهیم داشت.

 

سعید رسولی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل که با رویکرد رونق تولید و استفاده از ظرفیت‌های قانونی تبصره ۱۸ برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه با امضای تفاهم نامه 2 هزار میلیارد تومانی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در 27 اسفندماه سال 97 ظرفیت های قانونی مناسبی در این بخش فراهم شده و تاکنون چند شرکت حمل و نقل ریلی برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

 

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار داشت: در مرحله نخست هم اکنون پرداخت ۵ هزار میلیارد ریال با عاملیت بانک توسعه تعاون، ۲۶۰۰ میلیارد ریال توسط بانک آینده، ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بانک ایران و ونزوئلا و ۵ هزار میلیارد ریال توسط بانک صادرات ایران برای شرکت‌های حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است که نرخ سود آن در حوزه تولید واگن‌های باری ۱۳ درصد و درحوزه واگن‌های مسافری ۱۲ درصد تعیین شده است.

 

رسولی بیان کرد: خوشبختانه با تلاش دست‌اندرکاران بخش دولتی و غیردولتی در ۹ ماهه نخست سال جاری ۴۵۶ دستگاه ناوگان وارد خطوط ریلی کشور شده است و در آینده نزدیک نیز ۲۷۰ دستگاه واگن وارد خطوط ریلی کشور خواهد شد.

 

به گزارش فارس،‌در پایان این مراسم اسناد عاملیت چهار بانک برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های ریلی مبادله و تفاهم‌نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی بین شرکت راه‌آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

 

‌* تفاهم‌نامه احداث پایانه‌های کانتینری و حمل بار با ناوگان ریلی

بنابراین گزارش در این تفاهم‌نامه که بین شرکت راه‌آهن و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید، دو طرف در زمینه ایجاد پایانه لجستیکی کالا و کانتینر و حمل کالاهای ترانزیتی به وسیله ریل و راه‌اندازی قطارهای برنامه‌های کانتینری و حمل خرده بارها از طریق قطارهای باری همکاری خواهند کرد.

 

این تفاهم نامه توسط مدیرعامل راه‌آهن و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

 

*‌ تبادل اسناد عاملیت چهار بانک

 

اسناد عاملیت پرداخت تسهیلات به شرکت‌های حمل و نقل ریلی از محل وجوه اداره شده و منابع داخلی این بانک‌ها، به استناد تبصره 18 قانون بودجه سال 98 بین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و چهار بانک ایران و ونزوئلا، آینده، صادرات و توسعه تعاون بین طرفین مبادله شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید