پرداخت حقوق به اردونشینان جهانی تیم ملی بسکتبال

  • ورزشی
  • شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ۹:۳۶
    کد خبر :572922

به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال، برای بازیکنانی که در اردوی تیم ملی برای اعزام به جام‌جهانی حضور دارند، حقوق در نظر گرفته شده است.

تیم ملی بسکتبال که جام جهانی ۲۰۱۹ چین را پیش رو دارد از اواخر خردادماه اردوی آماده سازی برای حضور در این رویداد را آغاز کرده است.

بازیکنان این تیم در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی پیگیر تمرینات شان هستند. آنها مردادماه سه اعزام اروپایی به کشوهای یونان، روسیه و پرتغال خواهند داشت و بعد از آن آماده سفر به چین می‌شوند تا ابتدا در تورنمنت بین المللی این کشور شرکت کنند سپس در محل برگزاری جام جهانی حاضر شوند.

به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال تا پیش از اعزام تیم ملی به محل برگزاری جام جهانی، اردونشینان این تیم حقوق دریافت خواهند کرد.

به گزارش مهر،رامین طباطبایی در این زمینه گفت: سال گذشته که تیم ملی درگیر رقابت‌های انتخابی جام جهانی بود، حقوقی برای بازیکنان در نظر گرفته نشد چراکه اردوی آنها به صورت مقطعی و کوتاه مدت برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: در مورد اردوهایی که به صورت متوالی و بلند مدت پیگیری می‌شود، موضوع متفاوت است. بازیکنان حاضر در اینگونه اردوها باید حقوق داشته باشند. این مسئله ای بود که پیش از بازی های آسیایی جاکارتا هم مد نظر قرار داده شد. نفراتی که در اردوی تیم ملی برای این بازی ها حاضر بودند، حقوق دریافت می کردند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه اردونشینان تیم ملی برای جام جهانی هم حقوق دریافتی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: البته هنوز مبلغ این حقوق مشخص نیست. هیات رئیسه فدراسیون باید در این موردتصمیم گیری کند تا پرداخت آن انجام شود.

طباطبایی تاکید کرد: قاعدتاً با توجه به مسائل مالی که با آن مواجه هستیم رقم حقوق بازیکنان خیلی زیاد نخواهد بود. آنها معمولاً قراردادهای باشگاهی خوبی دارند و شاید هم اصلاً به این میزان پول نیازی نداشته باشند با این حال فدراسیون چنین برنامه ای دارد و آن را اجرایی خواهد کرد. امیدواریم بتوانیم حقوق خوبی برای بازیکنان در نظر بگیریم.

مسابقات بسکتبال جام جهانی ۲۰۱۹ چین شهریورماه برگزار می شود. تیم ملی بسکتبال ایران در گروه سوم این رقابت ها با تیم های اسپانیا، تونس و پورتوریکو همگروه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید