پرداخت‌ در پیام‌رسان‌ها؛ شیوه جدید کلاهبرداری

    کد خبر :63156

 

با بحث اضافه شدن امکان پرداخت در پیام‌رسان‌ها، به نظر می‌رسد هکرها و کلاهبرداران اینترنتی هم وارد عرصه شده تا با ایجاد فروشگاه‌های مجازی در جهت منافع خود استفاده کنند.

به تازگی با اعلام اینکه در نسخه‌های جدید پیام‌رسان‌های خارجی امکان پرداخت وجود دارد، کلاهبرداران وارد عمل شده و دست به اعمال مجرمانه می‌زنند. به همین دلیل از طرف مقامات مسوول نکات امنیتی و راه‌های جلوگیری از سوءاستفاده‌های مالی ذکر شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا ، چندی پیش علی کریمی -رییس پلیس فتا استان کرمانشاه – درباره این امکان پرداخت و سواستفاده‌های احتمالی می‌گوید: به تازگی با اعلام اینکه در نسخه‌های بعدی برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی امکان پرداخت وجود دارد، کلاهبرداران وارد عمل شده و با بیان اینکه می‌توان از طریق این پیام‌رسان خرید اینترنتی انجام داد، با ایجاد فروشگاه‌های مجازی دست به اعمال مجرمانه می‌زنند.

وی با اشاره به احتمال فریب خوردن افراد و وارد کردن اطلاعات بانکی‌شان اظهار می‌کند: فرد مجرم لوازم، نرم‌افزار و… را در معرض فروش قرار می‌دهد و مبلغی اندک برای آن تعیین و سپس اقدام به فریب قربانیان کرده و آنها را با یک لینک به ربات ایجادشده که به ظاهر اقدام به انتقال وجه می‌کند، هدایت می‌کند. فرد قربانی نیز با تصور اینکه انتقال وجه انجام می‌پذیرد تمام اطلاعات کارتی خود را در ربات وارد می‌کند.

کریمی درباره خطرات ناشی از در اختیار قرار دادن اطلاعات کارت بانکی در فروشگاه‌های مجازی نامعتبر توضیح می‌دهد: مجرم با استفاده از اطلاعات به دست آمده به حساب بانکی قربانی دسترسی پیدا کرده و اقدام به انتقال و یا خریدهای اینترنتی از حساب کاربران می‌کند.

این سرهنگ پلیس فتا خاطرنشان می‌کند: باید توجه داشت که در حال حاضر هیچ پرداختی از طریق پیام‌رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی خارجی انجام نمی‌پذیرد و حتی با ایجاد امکان پرداخت درون پیام‌رسان در آینده، باید ارتباط با سیستم‌های بانکی داخل کشور نیز برقرار شود که فعلا این ارتباط برقرار نبوده و در صورت اعلام بانک‌های داخل کشور امکان‌پذیر می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید