قابلیتی جالب در راه واتساپ

    کد خبر :902988

به نظر می‌آید واتساپ قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران این سرویس قرار داده تا بتوانند مشاهده آخرین بازدید یا همان Last Seen را برای مخاطبان خاص خود محدود کنند. قابلیت مخفی کردن وضعیت آخرین بازدید یا Last Seen از افراد موردنظر یکی از ویژگی‌های مورد انتظار بود که حالا این پیام‌رسان در حال تست نسخه‌ بتای این ویژگی است.

“بازتاب”_ ویژگی Last Seen نشان‌دهنده آن است که کاربر آخرین بار چه زمانی واتس‌اپ خود را چک کرده و با استفاده از این ویژگی می‌توان فهمید که آیا مخاطب مورد نظر پیام ارسال شده را دریافت کرده است یا خیر.

این قابلیت در نسخه 22.9.0.70 واتساپ بتا مشاهده شده است. در این نسخه واتساپ قابلیت «همه مخاطبان به جز» یا همان My Contacts Except را در بخش آخرین بازدید در منوی Privacy Settings بخش تنظیمات این اپلیکیشن اضافه کرده است.

این ویژگی به کاربر کمک می‌کند تا اطلاعات خودش را از کسانی که می‌خواهد مخفی نگه دارد. برای مثال، از این به بعد اگر بخواهید وضعیت آخرین بازدید خودتان را از افراد خاصی مخفی کنید، دیگر نیازی نیست که وضعیت نمایش آخرین بازدید را روی هیچ‌کس یا Nobody تنظیم کنید.

در عوض می‌توان لیستی از مخاطبین را از دیدن وضعیت خودتان محروم کنید. پیش از این گفته شد وقتی از گزینه‌ My contacts except استفاده شود، کاربر هم نمی‌تواند وضعیت آخرین بازدید مخاطبین موردنظر خود را ببیند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده واتساپ قابلیتی مشابه را برای دیدن عکس پروفایل و سایر اطلاعات اکانت نیز قرار خواهد داد. در تصویر فوق می‌توانید گزینه‌ My contacts except را برای قسمت آخرین بازدید Last Seen مشاهده کنید.

اما این ویژگی جدید برای سایر تنظیمات حریم خصوصی مانند عکس پروفایل و About هم در نظر گرفته خواهد شد. در توضیح این قابلیت آمده که اگر افرادی را در این لیست قرار دهید تا آخرین بازدید شما را نبینند، شما هم نمی‌توانید وضعیت آخرین بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.

واتساپ همچنین قرار است ویژگی‌های دیگری مانند قابلیت ری‌اکشن نشان دادن به پیام‌ها، کامیونیتی‌ها و ارسال فایل با حجم حداکثر 2 گیگابایت را در آپدیت‌های بعدی این نرم‌افزار ارائه کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید