پرتاب ناموفق ماهواره “پیام”/این ماهواره پس از دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و در مدار آرام نگرفت

    کد خبر :468748

وزیر ارتباطات گفت: ماهواره پیام پس از دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و در مدار آرام نگرفت.

محمدجواد آذری جهرمی دیروز طی توئیتی با نوید خبر خوش، مردم را به چالش دعوت کرد و نوشت: “خبرهای خوبی براتون دارم حدس بزنید چی هست؟…”وی صبح امروز در گفتگوی تلفنی با برنامه حالا خورشید درباره جزییات خبرخوب خود گفت: خبر خوب مربوط به پرتاب ماهواره امیرکبیر بود که امروز ساعت ۴ صبح از مرکز امام خمینی در وزارت دفاع انجام گرفت.

وزیر ارتباطات افزود: با وزرای سابق ارتباطات میزبان دوستانمان در وزارت دفاع بودیم. سرعت جدا شدن ماهواره از ماهواره‌بر مناسب نبود و به سرعت مطلوب نرسید و متاسفانه در لحظه آخر ماهواره در مدار قرار نگرفت. ما دوست داشتیم خبر خوب به مردم بدهیم اما به هر حال هر کاری فراز و فرودهایی دارد.

وی در ادامه گفت: ما ناامید نمی‌شویم و مجددا برای این موضوع تلاش خواهیم کرد. ما احساس شکست نمی‌کنیم، موفقیت مرحله به مرحله است و برای رسیدن به قله باید از دامنه‌ها شروع کرد.

آذری جهرمی افزود: حال روحی افرادی که درگیر این پروژه بودند بعد از عدم موفقیت امروز خوب نبود که من باید با آنها صحبت کنم و تصمیم داشتم صبح به صرف کله پاچه دعوتشان کنم!

وی به شوخی‌های کاربران زیر پست خبرخوب هم واکنش نشان داد و عنوان کرد: تمام شوخی‌های مردم زیر پست خودم را خواندم و بسیار خندیدم.

وی افزود: به کامنت کسی که نوشته بود «حامله‌ای» بسیار خندیدم. می‌خواستم در جواب بنویسم بله(!)حامل پیام خوبی هستم که فرصت نشد.

وزیر ارتباطات درخصوص فیلترینگ اینستاگرام هم گفت: مردم نگرانی بابت فیلتر اینستاگرام نداشته باشند و در حوزه رفع فیلتر توییتر خبر تازه‌ای نیست.

گفتنی است؛ آذری جهرمی همچنین پس از پرتاب ماهواره پیام امیرکبیر و با اشاره به توئیت قبلی خود که به کاربران نوید خبر خوبی داده بود، توئیتهای دیگری منتشر کرد و نوشت: خبر خوب طلب شما. بامداد امروز با وزرای ارتباطات دولت‌های هشتم تا دوازدهم به پایگاه فضایی امام خمینی (ره) رفتیم. ماهواره‌بر با طی دومرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و پیام در مدار آرام نگرفت. ماهواره دوستی در انتظار حضور در مدار است. با جوانان عزم کردیم مجدد بسازیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید