پذیرش سالمندان و معلولان در بهزیستی با رعایت نکات بهداشتی

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵
    کد خبر :713687

محمد نفریه در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت مراکز توانبخشی شبانه‌روزی، مراکز نگهداری معلولان، سالمندان همچنین شیرخوارگاه‌های تحت نظارت سازمان بهزیستی اظهار کرد: این مراکز بر اساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغ شده از سوی بهزیستی همزمان با شیوع ویروس کرونا عمل کرده‌اند و بر اساس آخرین آمار اخذ شده در این مراکز وضعیت تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: بر اساس بخشنامه‌های ابلاع شده به مراکز تحت نظارت بهزیستی، تمامی پذیرش‌ها اعم از معتادان در مراکز درمانی و همچنین سالمندان و معلولان و حتی کودکان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد که البته در برخی از مواقع با حکم دادستانی اقداماتی در ارتباط با پذیرش افراد انجام می‌شود.

نفریه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه پیگشیری در مراکز تحت نظارت بهزیستی گفت: گام‌های خوبی در این ارتباط برداشته شده است همچنین در مقاطع مختلف کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای تهیه اقلام بهداشتی در ارتباط با مبارزه با ویروس کرونا شده است.

رئیس ستاد مقابله با بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: با تلاش مددیاران، مادریاران و پدریاران شاهد بودیم که میزان مرگ و میرها در مراکز تحت نظارت بهزیستی نسبت به سایر کشورهای کاهش داشته است ضمن این که در سایر حوزه‌ها از جمله اجتماعی و توانبخشی نیز با کمترین آمار مرگ و میر روبه‌رو بوده‌ایم.

نفریه یادآور شد: بر اساس آخرین تصمیم اخذ شده با توجه به شرایط موجود و کنترل وضعیت در مراکز بهزیستی، پذیرش در مراکز نگهداری تحت نظارت بهزیستی با رعایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه آغاز شده است که البته در این زمینه نیز افراد به مدت 14 روز قرنطیه و سپس پذیرش می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید