پایان سفر وزیر امور خارجه به نیویورک

  • سیاسی
  • دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ۰:۲۸
    کد خبر :1023102
وزیر امور خارجه

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در حاشیه هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، ایالات متحده آمریکا را ترک کرد و عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرآنلاین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دوشنبه هفته گذشته برای شرکت در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده بود، پس از عزیمت رئیس جمهور در آمریکا باقی ماند و به رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی خود ادامه داد.

وزیر امور خارجه ایران حدود ۴۳ برنامه داشت که ۳۴ مورد آن دیدار با همتایان و برخی مقامات از جمله دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بود که در بخشی از گفت‌ وگوها به موضوع ابتکار و پیشنهاد رئیس جمهور در خصوص ضرورت پایبندی و همبستگی‌ها در کانون گرم خانواده اختصاص پیدا کرد.

وزیر خارجه دولت سیزدهم در دیدار با سایر مقام‌ها و طرف‌ها در مورد برخی از چالش‌های موجود جهانی و منطقه‌ای گفت وگو کرد و با وزرای خارجه کشورها درباره پیگیری موضوعات دوجانبه و توافقنامه‌هایی که بین تهران و کشور مقابل در دستور کار قرار دارد، رایزنی کرد.

امیرعبداللهیان سرانجام پس از هفت روز رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک عصر یکشنبه به وقت محلی نیویورک را ترک کرد تا نتایج حاصل از این رایزنی‌ها را در تهران و سفر به سایر کشورها دنبال کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید