پاسخ منفی غرب در برجام، صنعت هوانوردی ما را در شوک فرو برد

    کد خبر :586696

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در ماجرای برجام خیلی خوشحال بودیم که صنعت هواپیمایی، سازمان‌ها و ساختارهای خود را بازسازی کنیم، اما به یکباره همه چیز با پاسخ منفی غرب بر ما فرو ریخت.

به گزارش بازتاب به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده در اختتامیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما که در محل ساختمان صندوق برگزار شد، با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی متفکرانه موضوعات و مسائل مربوط به صنعت هواپیمایی کشور را دنبال می‌کند، گفت: با نگاهی به گذشته و مقایسه آن با حال در می‌یابیم که در حدود سی و چند سال قبل هیچ مرکز آموزشی که به صورت آکادمیک افرادی را برای حضور در صنعت آماده کند در کشور وجود نداشت.

وی ادامه داد: امروزه به یک بلوغ و شرایط خاصی رسیدیم که هیچ وقت در گذشته وجود نداشته است. اتفاقات سال‌های اخیر که برای کشورمان به وقوع پیوست و جامعه جهانی ناباورانه به کشورمان «نه» گفتند شاید لطفی از جانب خدا بود که باعث رشد درون‌زای کشور با سرعت بسیار بالا شد.

عابدزاده ادامه داد: در ماجرای برجام خیلی خوشحال بودیم که با ارتباطی که می‌توانیم در نتیجه آن با کشورهای خارجی داشته باشیم، صنعت هواپیمایی، سازمان‌ها و ساختارهای خود را بازسازی کنیم، اما به یکباره همه چیز با پاسخ منفی غرب به ما فرو ریخت و صنعت در شوک عظیمی فرو رفت.

وی اظهار کرد: اما در ادامه، ساختار مقابله با تحریم را آماده و ارائه کردیم و به یکباره این بیداری در این حوزه ایجاد شد و به دنبال آن با اتفاقاتی که در کشور افتاد توانستیم تعداد هواپیماهای آماده را مانند گذشته داشته باشیم و با اینکه شرایط سخت‌تر شده اما، این تعداد به هیچ وجه کاهش نداشته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: نقطه قوت، همین کارهایی است که آغاز شده و رویکردی است که در کل جامعه هواپیمایی کشور ایجاد شده است. هیچ‌گاه مراکز تعمیراتی چه از سوی مسوولان و چه از سوی سازمان هواپیمایی تا این حد تقویت نمی‌شدند و هیچ‌گاه جنب و جوشی که امروز در صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما دیده می‌شود، تا این حد نبوده است.

عابدزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال متخصصان این حوزه می‌رود گفت: وقتی کسی توانمندی علمی در این حوزه داشته باشد ما در سازمان از او دعوت به همکاری می‌کنیم. کاری که ما امروز انجام می‌دهیم آگاهانه و بر اساس یک بینش علمی ارزشمند است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: صنعت امروز قابل ارائه است چرا که، امروز نمی‌توان صنعت هواپیمایی را به جز این اداره کرد. امروز کاری را انجام نمی‌دهیم که پشتوانه علمی نداشته باشد و موجب سرشکستگی ما در دنیا شود. این متکی به دانش و حرکتی است که بخش خصوصی و دولتی در کشور آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه نظامی گفت: امروزه، صنایع دفاعی و بخش خصوصی فرایندهای لازم را طی می‌کنند و کارهای موثری هم در این حوزه انجام می‌دهند. سازمان هواپیمایی کشوری نیز در خدمت این مجراهاست و تلاش می‌کنیم توان پاسخگویی به این نیازها را داشته باشیم. این رویکرد در سازمان هواپیمایی ایجاد شده که تنها بحث امنیت و ایمنی مسوولیت ما نیست بلکه بحث توسعه هم در کنار رعایت مسائل ایمنی و امنیت مطرح است.

عابدزاده افزود: با وجود تمام مشکلات، صنعت روی پای خودش ایستاده و می‌تواند به امور حساس و اساسی کشور ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: صنعت هواپیمایی کشور امروز پشتوانه دارد و قطعا اتفاقات مبارکی در آینده خواهد افتاد. این توانمندی علمی که امروزه در جامعه هوایی کشور وجود دارد به طور قطع پاسخگوی نیازها خواهد بود و قطعا نه تنها باعث خنثی‌ کردن تحریم‌ها خواهد شد بلکه می‌تواند کشور را از این شرایطی که در آن حضور داریم نجات داده و افتخار آفرین باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید