ون باری تمام الکتریکی فورد سال 2022 از راه می‌رسد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵
    کد خبر :693758

شرکت خودروسازی فورد از نخستین ون باری تمام الکتریکی خود در سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد کرد.

شرکت فورد موتور، شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی مستقر در دیربورن، میشیگان از حومه شهر دیترویت است.

طبق گزارش مرکز پژوهش Navigant در اوایل سال ۲۰۱۷ شرکت خودروسازی فورد در صدر فهرست سازندگان خودروهای خودگردان قرار دارد؛ این شرکت هم‌اکنون دومین تولیدکننده خودرو در ایالات متحده آمریکاست و از پایان سال مالی ۲۰۱۱ به‌عنوان پنجمین خودروساز بزرگ جهان محسوب می‌شود.

نخستین خودروی تمام‌الکتریکی کی فورد به تازگی تولید شده، این محصول، موستانگ مک‌ای ( Mach-E) نام‌گذاری شده و قرار است در سال جاری عرضه شود.

پس از F-۱۵۰ و موستانگ مک‌ای، فورد یکی دیگر از مدل‌های خود را به وسیله نقلیه الکتریکی تبدیل می‌کند؛ این سازنده خودرو اعلام کرده است که یک ون باری تمام الکتریکی Ford Transit را در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده و کانادا به فروش خواهد گذاشت.

وانت بخش بزرگی از تجارت خودروسازان را تشکیل می‌دهد؛ فروش کامیون فورد و ناوگان وانت از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۳۳ درصد رشد داشته است.

ون باری تمام الکتریکی فورد با استفاده از قطعات داخلی و خارجی در ایالات متحده ساخته خواهد شد؛ فورد این وانت را «هوشمند و متصل» توصیف می‌کند و امکان ارائه خدمات ناوبری به اپراتورهای ناوگان را دارد.

همچنین در آن از مودم FordPass Connect و کانون LF WiFi استفاده می‌شود که می‌تواند تا ۱۰ دستگاه تلفن همراه را پشتیبانی کند.

علاوه بر این، این فناوری با کمک فناوری‌های راننده فورد مانند پیشگیری از برخورد با ترمز اضطراری اتوماتیک، تشخیص عابر پیاده و سیستم نگه داری همراه خواهد بود.

این خودروساز هنوز قیمت گذاری و در دسترس بودن آن را اعلام نکرده است، اما قول داده جزئیات بیشتری را در مورد این خودروی جدید در آینده منتشر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید