ولوو از فناوری بلاک چین برای تولید خودرو برقی استفاده می‌کند

  • خودرو
  • دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵
    کد خبر :585885

با افزایش نیاز به ماده‌ی کبالت برای ساخت باتری‌ خودروهای الکتریکی، ولوو از فناوری بلاک‌چین برای شفافیت و کنترل روند تولید استفاده خواهد کرد.

خودروهای الکتریکی ولوو به‌دلیل استفاده از باتری‌های مخصوص، به میزان مشخصی از کبالت نیاز دارند. بخش بزرگی، تقریبا حدود دوسوم، از کبالت لازم برای ساخت باتری‌ها را کشور کنگو تأمین می‌کند که این موضوع‌ مشکلات فراوانی درزمینه‌ی تولید باتری به‌وجود آورده است.

بنابر گزارش‌ها، به‌دلیل افزایش نیاز مبرم به کبالت، معدن‌داران کنگو اکنون به‌ استفاده از کودکان کار روی آورده‌اند. بنابراین، توسعه‌ی فناوری خودرو الکتریکی و باتری زندگی کودکان برخی مناطق جهان را تحت‌تأثیر قرار داده است. برخی از سازمان‌ها و معترضان خواهان بررسی این مسئله هستند؛ به همین دلیل، اکنون شرکت‌های خودروسازی برای توقف خرید کبالت از کشورهای آفریقایی زیرفشار هستند.

در این میان، شرکت ولوو قصد دارد با به‌کارگیری فناوری بلاک‌چین، بر منابع کبالت خود نظارت کند. به‌غیر از معادن کنگو، کبالت‌های بازیافت‌شده یکی دیگر از منابع استفاده‌‌شده‌ی ولوو برای ساخت باتری‌های الکتریکی هستند. اکنون با استفاده از فناوری بلاک‌چین، منابع کبالت ولوو اعتبارسنجی خواهند شد و میزان آن‌ها زیرنظر گرفته خواهد شد. این موضوع با همکاری دولت مردان به‌منظور شناسایی کبالت خارج‌شده از جمهوری دموکراتیک کنگو همراه شده است. ولوو گفت:فناوری جدید میزان کبالت را از کارخانه‌های بازیافت چین تا خط‌تولید در دوره‌ی زمانی دوماهه شناسایی کرده است.

این شرکت سوئدی هدف خود را ایجاد شفافیت و قابلیت ردیابی عنوان کرده است. بلاک‌چین فناوری نوآورانه‌ای است که با ارائه‌ی مخزن‌ داده‌ی ایمن، شفافیت و ثبات را به‌ارمغان می‌آورد. شرکت Circulor که در لندن فعالیت می‌کند، فناوری بلاک‌چین را با استفاده از طرح‌های شرکت اوراکل (Oracle) برای ولوو توسعه داده است. اوراکل که یکی از غول‌های فناوری آمریکا محسوب می‌شود، تاکنون برنامه‌های مختلفی برای استفاده از فناوری بلاک‌چین در بخش‌هایی همچون پزشکی، مدیریت زنجیره‌ی تأمین، شناسایی مواد معدنی، حفظ جمعیت زنبورها و… ارائه داده است. والمارت و مرسک هم دو شرکت شناخته‌شده‌ی دیگر هستند که اخیرا از فناوری بلاک‌چین برای ردیابی و کنترل زنجیره‌ی تأمین خود استفاده کرده‌اند. با استفاده از فناوری بلاک‌چین، اطلاعات شفاف لحظه‌ای از تمامی اعضای درگیر در زنجیره‌ی تأمین (در برخی موارد حتی مشتری نهایی) به‌دست می‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید