بنیاد برکت وعده ای که به دروازه بان تیم ملی داد را فراموش کرد؟/ قرار بود با پیراهن بیرانوند به داد کارخانه های تعطیل لرستان بشتابند، اما نشد

    کد خبر :750942

آذرماه سال گذشته بود که مسئولان ارشد بنیاد برکت در اقدامی تبلیغاتی و با پوشش حداکثری اخبار در رسانه ها، طی مراسمی پیراهن علیرضا بیرانوند- دروازه بان تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه را از وی گرفتند تا با فروش آن و اضافه کردن اعتبار به مبلغ حاصل از فروش به داد کارخانه ها و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان لرستان برسند؛ تصمیمی که مشخص نیست چه بر سر آن آمد و چرا محقق نشد؟

به گزارش «بازتاب»، در آذر ماه 98، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان وقت تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس، طی مراسمی پیراهن خود در بازی‌های جام جهانی روسیه مقابل تیم ملی پرتغال را برای فروش جهت احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل در استان لرستان به بنیاد برکت اهدا کرد.

در همین رابطه امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد متعهد شد که تا دو برابر قیمت فروش پیراهن بیرانوند را به آن اضافه و برای احیای کارخانه‌ها و واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در استان لرستان هزینه خواهد کرد.

به رغم اینکه این تصمیم در همان زمان با پوشش حداکثری در رسانه ها رو به رو شد و بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل لرستانی را به تحول مثبت امیدوار کرد، اما اکنون و در شرایطی که بیش از 9 ماه از آن تاریخ می گذرد، هنوز خبر مثبت و امیدوار کننده ای در این رابطه منتشر نشده است.

نه تنها خبری پیرامون احیا و یا تحول مثبت در کارخانه ها و واحدهای صنعتی لرستان به واسطه این اقدام و با محوریت بنیاد برکت رسانه ای نشده است، بلکه از آنسو اخبار نگران کننده فراوانی پیرامون شرایط اسفناک کارخانه های استان لرستان منتشر می شود.

به طور مثال 24 شهریور ماه 1399، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی – نماینده ولی فقیه در استان لرستان از شرایط اسفناک کارخانه های استان خبر داد و از ریاست قوه قضائیه خواست برای تعیین تکلیف کارخانه های تعطیل و یا نیمه تعطیل این استان وارد میدان شود.

شاهرخی در همین رابطه گفت: خواسته ما از آقای دکتر مجاهد به عنوان معاون امور ویژه حوزه ریاست قوه قضائیه این است که کارخانه‌های استان، چه آنهایی که پرونده قضائی دارند و چه آنهایی که پرونده قضائی ندارند، تعیین تکلیف بشوند.

وی یادآور شد: صاحبان این کارخانه‌ها وام‌های ارزی و ریالی گرفتند بر این اساس می‌بایست آنها را فراخوان کنند که یا کارخانه را شروع به کارکرده یا اینکه وی را خلع ید کنند و به کسی بدهند که توانایی، تخصص و تعهد داشته باشد اما اینکه جلسه‌ای گذاشته و بعد از مدتی دوباره همان جلسه تکرار بشود، این با وضعیت استان ما، با بیکاری و آسیب‌های اجتماعی که در استان ما هست همخوانی ندارد و می‌بایست به سرعت تعیین تکلیف بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان همچنین در تاریخ 25 شهریورماه سال جاری و در دیدار با رحمانی فضلی- وزیر کشور عنوان کرد: متأسفانه بسیاری از کارخانه‌های بزرگ و ده‌ها کارگاه متوسط و کوچک در استان لرستان تعطیل شده است که در صورت همراهی هیئت دولت و تعیین تکلیف قضائی این کارخانه‌ها و کارگاه‌ها می‌توان گام بزرگی در تولید و اشتغال استان برداشت.

وی بیان کرد: عدم وجود صنایع فرآوری و تبدیلی، دیمی بودن زمین‌های کشاورزی، عدم وجود تخصیص آب کافی، کمبود دامپروری صنعتی و همچنین تعطیلی کارخانه‌ها در استان لرستان سبب نرخ بالای بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار، تورم و افزایش اجاره بها در استان لرستان شده است که مجموع موارد گفته شده سبب افزایش آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، سرقت، درگیری‌های قبیله‌ای شده است.

اگرچه انتظار سر و سامان بخشیدن به همه کارخانه ها و واحدهای تعطیل استان لرستان از محل فروش پیراهن علیرضا بیرانوند و افزایش مبلغ آن تا سه برابر توسط بنیاد برکت، انتظار چندان به جایی به نظر نمی رسد، اما باید توجه داشته باشیم که اولاً دقیقاً چنین وعده ای در مراسم اهدای پیراهن از سوی مسئولان بنیاد برکت داده شده است و از سویی نیز در این 9 ماهی که گذشت هیچ خبر شفاف و روشنی در مورد پیشرفت این وعده منتشر نشده است.

بر همین اساس می توان مدعی شد که بنیاد برکت یا وعده داده شده در آذرماه سال گذشته را به کلی فراموش کرده است و یا در بهترین حالت، در این رابطه به دستاورد ارزشمندی که ارزش رسانه ای کردن داشته باشد، نرسیده است. چرا که اگر چنین بود حتماً موضوع رسانه ای می شد.

با این همه سایت خبری بازتاب در این گزارش با نیت بازخوانی وعده داده شده به مردم استان لرستان، اقدام به یادآوری آنچه در مورد پیراهن دروازه بان تیم ملی ایران در جام جهانی رخ داد، کرد و امیدوار است مسئولان مربوطه نسبت به شفاف سازی جزئیات مربوطه به هر نحو که صلاح می دانند اقدام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید