وزیر علوم شرایط حضوری شدن آموزش‌ در دانشگاه‌ها را اعلام کرد

    کد خبر :854306
وزیر علوم شرایط حضوری شدن آموزش‌ در دانشگاه‌ها را اعلام کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه ای به دانشگاه‌ها با ابلاغ شرایط حضوری شدن آموزش در نیم سال جدید تحصیلی تاکید کرد: آموزش‌های حضوری به‌گونه‌ای تدریجی و با توجه به شرایط منطقه موردنظر و میزان واکسیناسیون دانشجویان و شرایط خوابگاهی برقرار شود.

در بخشی از نامه محمدعلی زلفی‌گل آمده است: در پی مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت آغاز و تداوم آموزش‌های حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مقتضی است آموزش‌های حضوری به‌گونه‌ای تدریجی و با توجه به شرایط منطقه موردنظر و میزان واکسیناسیون دانشجویان و شرایط خوابگاهی برقرار شود.

وی در این نامه تاکید کرد: تشخیص این امر بر عهده شورای مدیریت استانی آموزش عالی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نامه اعلام کرد: موضوع بازگشایی دانشگاه ها در جلسات فوق‌العاده شورای مدیریت استانی آموزش عالی مطرح و تصمیمات لازم متناسب با وضعیت مؤسسات آموزش عالی مستقر در استان اتخاذ شود، تصمیمات این شورا با امضای رییس آن به مؤسسات ابلاغ شود و مؤسسات ملزم به اجرای آنها هستند.

زلفی‌گل در این نامه تاکید کرد: مسوولیت نظارت و پیگیری برنامه برگزاری آموزش‌های حضوری در سطح وزارت علوم بر عهده معاون آموزشی است.

وزیر علوم ۱۹ مهرماه هم در حاشیه برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به دانشگاه‌ها اختیار داده‌ شد تا برای ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها و آغاز کلاس‌های حضوری اولویت‌بندی کنند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: جلسه‌ای با روسای دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم برگزار شد که در این باره برنامه‌ریزی شد تا دانشجویان با اولویت‌بندی ورودی های مختلف در دانشگاه ها در خدمت آنها باشیم و دانشجویان در کلاس‌ها حضور یابند و ما بتوانیم در دانشگاه‌ها در خدمت دانشجویان باشیم.

زلفی‌گل اضافه کرد: معاونان آموزشی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی مستقل خواهند داشت تا دانشجویان کارشناسی ارشد به آن دلیل که تعداد واحدهای کمتری نسبت به دانشجویان کارشناسی دارند، تعداد کلاس‌های بیشتری را برگزار کنند و کمبود فشرده‌شدن جبران شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید