برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی فردا در تهران

    کد خبر :176624

– نشست فوق العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی فردا – دوشنبه – با حضور رییسان مجالس سه کشور ایران، مالی و عراق در تهران برگزار می شود.

این نشست فوق العاده به دلیل حوادث اخیر در فلسطین و اظهارات ترامپ مبنی بر انتقال پایتخت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس برگزار می شود.
نشست فوق العاده کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی با حضور رییسان مجالس سه کشور ایران، عراق و مالی تشکیل می شود، علی لاریجانی رییس مجلس و همتایاناش از سه کشور مالی و عراق سخنرانان این مراسم خواهند بود.
این نشست در هتل اسپینانس تهران برگزار می شود.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا چهارشنبه 15 آذرماه اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد.
ترامپ در این سخنان از وزارت خارجه این کشور خواست که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا را از تل آویو به بیت المقدس آغاز کند و سپس فرمان اجرایی شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.
پس از اعلام ترامپ، سردمداران و مردم کشورهای مختلف جهان این اقدام ترامپ را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا،نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی نیز چهارشنبه گذشته 22 آذرماه در واکنش به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی با حضور سران و نمایندگان 57 کشور اسلامی در استانبول برگزار شد.
در بیانیه نهایی این نشست کشورهای شرکت کننده بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین به مرکزیت قدس شرقی تاکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید