وزیر دفاع در یزد: قدرت موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست

  • سیاسی
  • سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۲۸
    کد خبر :477760
قدرت موشکی ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه قدرت موشکی ایران به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست گفت: ۹۰ درصد وابستگی صنعت خودرو به خارج کشور را می‌توانیم رفع کنیم.

امیر سرتیپ امیر حاتمی دقایقی قبل در نشست شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران تا چند روز آینده به پنجمین دهه خود ورود پیدا می‌کند اظهار داشت: چهل سالگی عدد بلوغ است و شاید از فلسفه‌های اصلی دشمن که گفت نمی‌گذاریم جمهوری اسلامی چهلمین سال خود را ببیند همین بلوغ و کامل شدن است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در طول چهل سال انقلاب تلاش زیادی برای براندازی انقلاب کرده گفت: تعداد این توطئه‌ها آنقدر زیاد است که نمی‌توان آن را شمرد ولی همه این توطئه‌ها نقش برآب شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: شاید تمام افرادی که تلاش می‌کنند عرصه‌های اقتصادی و فیزیکی را مقایسه کنند، به دنبال آن هستند که اهداف اصلی انقلاب را کم رنگ کنند.

حاتمی با بیان اینکه رفاه مردم ایران اولویت اساسی و مهم در انقلاب اسلامی ایران است گفت: قطعا تحقق اهداف اصلی انقلاب تمام مسائل از جمله رفاع و معیشت مردم را هم برطرف می‌کند و تمام این مسائل ذیل امنیت قرار دارد.

وی گفت: ما در چهارراهی قرار داریم که شمال و جنوب و شرق و غرب را به هم متصل می کنیم و دارای منابع بسیار ارزشمندی هستیم و موقعیت ما، موقعیتی است که خواسته یا ناخواسته بر مسیرهایی که انرژی دیگران را از آنجا عبور می‌دهند و منتقل می کنند حاکمیت داریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما با هیچ کسی درگیر نیستیم بلکه دیگران هستند که با ما درگیر هستند و این موضوع هم مربوط به الان نیست و در طول دهه‌ها و صد سال قبل برخی با ما درگیر می‌شوند.

حاتمی گفت: اگر بنا بود صرفا خواستن ما برای درگیر نشدن کافی باشد، اعلام بی طرفی در برخی جنگ‌های قدیم از جمله جنگ‌های جهانی کافی بود ولی آنها ایران را درگیر کردند و خسارت‌های بسیار زیادی به این کشور تحمیل شد.

مدافعان و شهدای حرم نبودند امروز باید با داعش در داخل ایران می‌جنگیدیم

وی با اشاره به حضور ایران در منطقه و مقابله با تروریست‌ها گفت: الان به خوبی برای همه مشخص شده که اگر مدافعان و شهدای حرم نبودند و رزمندگان ما به این مناطق نمی‌رفتند، امروز داعش را باید از داخل می‌راندیم چرا که داعش نه تنها مدعی دین ما بود بلکه مدعی سرزمین ما هم بودند و آنها تا مدعی کسب سرزمین تا خراسان بودند.

وزیر دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح افزود: اگر ما این کار را انجام نمی‌دادیم، همانطوری که بیان شد باید در مرز یا داخل کشور با داعش می‌جنگدیم و تنها با مسئله مجلس و اهواز روبرو نبودیم بلکه امروز صدها حادثه تروریستی در کشور داشتیم ولی با حضور رزمندگان و مدافعان و شهدای حرم این تهدید برطرف شد.

حاتمی با اشاره به اینکه ایران امروز دارای یک قدرت راهبردی بالایی است و باید این قدرت حفظ شود ادامه داد: امروز هم دشمن مدام بر حذف این قدرت پایدار و توان موشکی ایران تاکید می‌کند ولی مکرر تاکید شده که قدرت دفاعی ایران موضوعی نیست که بخواهیم در مورد آن حرف بزنیم و مذاکره کنیم.

تمام نیازهای نیروهای مسلح را در کشور تامین می‌کنیم

وی بیان کرد: ما قبل از انقلاب تنها 31 محصول آن هم با وابستگی تام و تمام تولید می‌کردیم ولی امروز در 751 خانواده محصول، تمام نیازهای نیروهای مسلح خود را تامین می‌کنیم و این خاری در چشم دشمنان انقلاب است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما مسیر حفاظت از صلح و امنیت کشور را با قدرت طی می‌کنیم و لازمه آن همین داشتن اقتدار نیروهای مسلح و تجهیزات دفاعی است.

حاتمی به تحریم‌های گسترده دشمنان اشاره کرد و دشمن مردم ما را به زحمت و سختی انداخته و ما کاملا در جریان مشکلات مردم هستیم بیان کرد: دشمن به دروغ بیان می‌کند که مردم هدف هستند در حالی که تمام هدف آنها فشار آوردن به مردم هم برای انتقام گرفتن از آنها به دلیل استقامتشان هم ناامیدکردن مردم است.

وی خاطرنشان کرد: ما روز اول انقلاب با داشتن بالاترین وابستگی وارد تحریم شدیم و بعد از آن جنگ به ما تحمیل شد ولی الان همین حوزه دفاعی ایران دارای بالاترین حد استقلال است و این می تواند یک الگو برای تمام بخش‌های کشور باشد.

90 درصد وابستگی صنعت خودرو به خارج کشور را همین الان می‌توانیم رفع کنیم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به مشکلاتی که در حوزه صنعت خودرو کشور وجود دارد بیان کرد: همین خودروسازی ما که امروز به عنوان یک نقطه ضعف شناخته می‌شود، بررسی های لازم را انجام دادیم و مشخص شد که در حدود 35 درصد وابستگی زیادی داریم و تاکید شد که تنها در حوزه دفاع همین الان می‌توانیم 90 درصد این وابستگی را رفع کنیم.

حاتمی افزود: باز هم تاکید می‌کنم که این تهدید را باید به فرصت تبدیل کنیم و استقلال خود در عرصه‌های مختلف را به حدی بالا ببریم که هیچ کسی جرات نکند به ایران نگاه بد کرده و فشار به ملت ایران وارد کند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد آب یزد در این نشست تصریح کرد: تصمیم رئیس جمهور و دولت در مورد آب جدی است و عزم همه مسئولین جزم است و بالاترین کمک صندوق توسعه ملی به موضوع آب بوده و حتما اتفاق خوبی در حوزه آب استان یزد و کشور رخ می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید