استقرار سامانه‌های پدافند هوایی بیشتر در خاورمیانه

    کد خبر :1028218
وزیر دفاع آمریکا سامانه‌های پدافند هوایی خاورمیانه

وزیر دفاع آمریکا دستور استقرار یک آتشبار از سامانه‌های دفاع موشکی «تاد» و همچنین سکوهای پرتاب موشکی اضافی در خاورمیانه را صادر کرد.

در بیانیه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا که توسط دفتر مطبوعاتی پنتاگون منتشر شد، آمده است که پس از مشورت با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تصمیمی برای «تقویت موقعیت وزارت دفاع در منطقه خاورمیانه» اتخاذ شد.

وزیر دفاع آمریکا در جریان این مشورت خاطرنشان کرد: آمریکا پیش از این ناو هواپیمابر «جرالد آر فورد» را با پنج ناو اسکورت و همچنین ناو هواپیمابر «دوایت دی آیزنهاور» را با سه کشتی اسکورت به خاورمیانه اعزام کرده بود.

آستین گفت: «من همچنین دستور استقرار یک آتشبار دفاع موشکی تاد و چندین گردان اضافی از سامانه پدافند هوایی پاتریوت در منطقه را دادم تا حفاظت از نیروهای آمریکایی در آنجا تقویت شود. همچنین مقدمات استقرار نیروهای اضافی برای تقویت آمادگی و توانایی پاسخگویی سریع در صورت لزوم فراهم شود.»

وزیر آمریکایی با تاکید بر اینکه این اقدامات در چارچوب «برنامه ریزی اضطراری» انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: استقرار نیروهای آمریکایی اضافی «در راستای بازدارندگی، تقویت حفاظت از نیروهای آمریکایی در منطقه و کمک به دفاع از اسرائیل است.»

وی گفت: در ادامه به تحلیل شرایط، بررسی الزامات استقرار نیروهای خود در منطقه و ارزیابی نیاز به استقرار نیروهای اضافی در آنجا خواهم پرداخت.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید