وزیر آموزش و پرورش: ۲۵ هزار نیروی سرایدار در کشور جذب می شود

    کد خبر :892593

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح جذب ۲۵ هزار نیروی سرایدار ارایه شده است گفت: این افراد پس از اخذ مجوزهای قانونی سال آینده جذب خواهند شد.

به گزارش ایرنا یوسف نوری در بازدید از روند ساخت چند واحد آموزشی در آبادان اظهار داشت: با توجه به کمبود نیروی سرایدار در مدارس کشور درخواست جذب ۲۵ هزار نیروی سرایدار در لایحه بودجه پیش‌بینی شده است که پس از اخذ مجوزهای قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی این نیروها جذب خواهند شد.

وی افزود: تبدیل وضعیت نیروهای سرایداری به دلیل کمبود نیرو در آموزش و پرورش نیازمند نیروهای جایگزین است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با این طرح موافقت کند.

نوری به نوسازی و بهسازی مدارس با قدمت بیش از ۶۰ سال در کشور اشاره کرد و بیان کرد: سازمان نوسازی کشور باید برای بهسازی این مدارس برنامه‌ریزی داشته باشد ضمن اینکه امروز توافق شد در آبادان یکی از این مدارس تابستان آینده تخریب و احداث مجدد شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات عمرانی در مدارس استان خوزستان گفت: به دلایل مختلف در ۲ مقطع باید نوسازی و مسائل عمرانی در این استان بخصوص آبادان و خرمشهر مورد توجه قرار می‌گرفت که متاسفانه این توجه صورت نگرفت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برخی از فضاهای آموزشی با قدمت بالا در آبادان و خرمشهر نیازمند مقاوم سازی، تخریب و بازسازی هستند که با مشارکت موسسه های خیریه و افراد نیکوکار این اقدام انجام می شود.

نوری خواستار مشارکت خیران در امر مدرسه سازی شد و بیان کرد: با استفاده از ظرفیت خیران باید فضای آموزشی ایمن را برای دانش آموزان بخصوص در آبادان و خرمشهر که بوسیله جنگ تحمیلی مورد آسیب قرار گرفتند ایجاد کرد.

وی افزود: دانش آموزان در نوار مرزی کشور نیازمند فضای آموزشی با استانداردهای لازم هستند که این امر در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها بخصوص خیران مدرسه‌ساز، سازمان برنامه و بودجه و همچنین مجلس شورای اسلامی استفاده کرد.

نوری گفت: با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان می‌توان بخشی از عقب‌ماندگی در حوزه فضای آموزشی را رفع کرد.

وزیر آموزش و پرورش که عصر چهارشنبه برای بررسی وضعیت آموزش و پرورش خوزستان به این استان سفر کرده، روز پنجشنبه، هفت مدرسه خیر ساز را در شهرستان‌های خرمشهر، دشت آزادگان و کرخه افتتاح کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید