وزیرکشور: در بالاترین تخمین ۳ درصد مردم درگیر کرونا هستند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ۱۳:۱۳
    کد خبر :765777

وزیر کشور گفت: مجموعه افرادی که در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به این موضوع داریم شامل ۳ درصد مردم ما هستند و یعنی ۹۷ درصد مردم ما در این خصوص هیچ نگرانی ندارند و سالم هستند و فقط ۳ درصد به نوعی درگیر این موضوع (کرونا) شده‌اند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه نشست کمیته اطلاع رسانی این ستاد گفت: جلسه امروز قراراگاه به‌صورت مشترک با کمیته اطلاع رسانی ستاد برگزار شد و ما با همه کمیته‌ها جلسات داریم و هماهنگی‌های بیشتر و پیگیری مصوبات در آن انجام می‌گیرد.

وی افزود: توصیه‌های جدیدی که که وجود دارد، در این جلسات بررسی می‌شود و نهایتا آن قسمت از پیشنهادات اجرایی هست، ابلاغ می‌شود و قرارگاه آن را پیگیری می‌کند و بخش‌هایی از پیشنهادات که باید درباره آن تصمیم‌گیری شود نیز به ستاد ملی ارجاع داده می‌شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: مجموعه افرادی که در بالاترین تخمین و بدترین و پرریسک‌ترین نگاه به این موضوع داریم شامل 3 درصد مردم ما هستند و یعنی 97 درصد مردم ما در این خصوص هیچ نگرانی ندارند و سالم هستند و فقط 3 درصد به نوعی درگیر این موضوع(کرونا) شده‌اند و باید همّ و غم ما این باشد که از این 3 درصد مراقبت کنیم و خودشان نیز از خود مراقبت کنند تا آن 97 درصد به‌راحتی به زندگی خود ادامه دهند.

رحمانی فضلی گفت: ما بخاطر این 3 درصد مجبور می‌شویم تا 97 درصد را در شرایط خاص قرار دهیم و تعطیلات و محدودیت می‌گذاریم که برای مردم نگرانی ایجاد می‌شود.

به گزارش تسنیم،‌ وی بیان کرد: از مردم و به ویژه مبتلایانِ به این بیماری می‌خواهم خودمراقبتی داشته و قرنطیته داشته باشند و درمان خود را پیگیری کنند. درخصوص آن 97 درصد هم می‌گوییم که ساده‌ترین راه استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم تجمعات غیرضرور است. اگر این‌ها رعایت شود با اقدامات خوبی که صورت گرفته و با تجریباتی که داریم، گام‌های بلندتری برخواهیم داشت. از رسانه‌ها و کسانی که در رسانه‌ها کار می‌کنند و دراین ایام در قالب کمیته اطلاع رسانی ستاد تلاش می‌کنند نیز تشکر می‌کنم. آگاه‌سازی، همراه‌سازی و اقناع‌سازی جز با کمک رسانه‌ها ممکن نیست و انصافا رسانه‌ها خوب همکاری کردند و امیدواریم گام‌های بعدی را بهتر بردارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید