وزش باد در تهران و افزایش غلظت آلاینده‌های ازن

    کد خبر :839271

وزش باد در استان تهران و افزایش غلظت آلاینده‌های ازن و ذرات معلق در هوای پایتخت طی امروز (۳ شهریورماه) پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در بخش‌هایی جنوبی در ساعات عصر و شب با افزایش وزش باد و در ارتفاعات در ساعات بعداز ظهر با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز(۳ شهریورماه) با آغاز تردد خودروها و حاکمیت جو نسبتاً آرام بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

طی روز نیز با تداوم پایداری نسبی جو پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود. عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت چهارشنبه سبب تجمع آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش تندی باد تا صبح فردا (۴ شهریورماه) تا حدودی از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد کاهش خواهد یافت. عدم وزش باد مؤثر در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند علاوه براین، افزایش دما و شرایط مناسب برای تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به دنبال خواهد داشت.

با تداوم این شرایط جوی تا شامگاه پنجشنبه (۴ شهریورماه) همراه با ترافیک شامگاهی پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد کاهش پیدا کند، با این حال در ساعات پایانی پنجشنبه بر تندی باد افزوده خواهد شد و تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید