وزارت بهداشت: محدودیتی برای تزریق واکسن‌های مجوزدار نیست

  • کامنت
  • چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۰۳
    کد خبر :833341
وزارت بهداشت: محدودیتی برای تزریق واکسن‌های مجوزدار نیست

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت به برخی اخبار مبنی بر محدودیت تزریق برخی واکسن‌های وارداتی برای بعضی افراد، پاسخ داد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در صفحه توییتر خود نوشت:‌ «در ایران پروتکلی مبنی بر محدودیت تزریق هیچ‌کدام از واکسن‌های دارای مجوز مصرف اضطراری برای افراد بالای ۱۸ سال اعلام و ابلاغ نشده است. تنها در مورد واکسن آسترازنکا از ماه‌ها قبل کمیته ملی واکسن و معاونت بهداشتی توصیه کردند افراد زیر ۵۰ سال ترجیحا از این واکسن استفاده نکنند.»

گفتنی است امروز دکتر سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری عنوان کرد که «یکی از واکسن‌ها را برای خانم‌های زیر ۵۰ سال ممنوع اعلام کردیم و این واکسن را تزریق نمی‌کنیم. برای آن یک واکسن خود دکتر رئیسی دستور دادند برای خانم‌های زیر ۴۰ الی ۵۰ سال در این زمینه احتیاط شود و سعی می‌کنیم برای دانشجویان هم تزریق نکنیم.»

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در پی انتشار این خبر و واکنش‌های کاربران در این زمینه، جهانپور در صفحه توییتر خود موضوع را روشن کرد و گفت: هیچ‌کدام از واکسن‌ها برای افراد باالی 18 سال ممنوعیت مصرف ندارند و فقط در مورد واکسن آسترازنکا از ماه‌ها قبل کمیته ملی واکسن و معاونت بهداشتی توصیه کردند افراد زیر ۵۰ سال ترجیحا از این واکسن استفاده نکنند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید